Ga naar inhoud


Multivision opname


Gast jan_65

Aanbevolen berichten

Hallo

Vanmiddag harrie potter opgenomen, bij afspelen 3 uur later direct melding gecodeerde uitzending.

Waarom werkt dit niet? fun 6in1.

Dacht dat topfield ongecodeerd opnam als de zender ook op tv bekeken werdt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Jan,

wat jij dacht, klopt. Vorige week James 007 opgenomen van Multivision. Tijdens de opname heb ik de Topfield niet aangeraakt en de opname staat nu ongecodeerd op de HD. Ik heb hem niet hoeven kopiëren.

Dus wat er bij jou gebeurd is, weet ik niet. Heb je echt niet naar een andere zender gekeken?

 

Greetzz

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de ontvanger aanstond toen de opname begon zou het kunnen dat je zelf naar een andere tuner hebt gekeken als die de Topfield gebruikte om zijn opname te maken. Het gaat altijd goed wanneer de Topfield uit staat, en hij zelf inschakelt om de opname te maken (geprogrammeerd dus), dan kiest hij er automatisch voor om de ontvangst van die tuner via de decodeerkaart te laten lopen. Maar staat de ontvanger aan op tuner 1, en heb je de opname geprogrammeerd via tuner 2, dan wordt die opname gecodeerd op schijf gezet, al zit je via tuner 1 naar hetzelfde kanaal zit te kijken. Het gaat wel weer goed wanneer je naar een kanaal kijkt, en dan op record drukt, dus een opname start, dan begint die opname dus vanaf dezelfde tuner op te nemen. Als je dan niet van kanaal gaat wijzigen (want dan gaat de Topfield automatisch over naar de andere tuner) dan gaat het goed, de opname wordt gedecodeerd opgeslagen, wijzig je wel van kanaal dan wordt de rest van de opname gecodeerd opgeslagen want dan zorgt de Topfield ervoor dat de decodeerkaart gebruikt wordt voor het rechtstreekse kijken via de andere tuner.

 

Het klinkt allemaal heel ingewikkeld als ik het nog eens doorlees, maar de kern is dus dat het belangrijk is dat er maar één tuner wordt gebruikt, wanneer je rechtstreeks kijkt, en tegelijk wilt dat de opname gedecodeerd op schijf komt.

 

Als er iets nog niet duidelijk is, vraag dat dan maar.

 

Succes

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen en zappen naar wat ook moet gewoon kunnen.

Altijd.

Wel de zenderlijsten kopieeren voor beide tuners..

Toch niet ook per ongeluk de Topfield uitgeschakeld bij vertrek?

 

We horen het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...