Ga naar inhoud


kabel


Gast starterluc

Aanbevolen berichten

Heeft het zin om mijn kabel aansluiting ook in mijn decoder te steken?

Kan ik dan zenders zien die ik niet kan zien (of gecodeerd) als ik mijn kabelaansluiting rechtstreeks aan de TV aansluit??

 

Hoe kan ik de zenders die via de kabel binnenkomen bekijken via de decoder, daar deze uiteraard niet in de zenderlijsten opgenomen zijn??

 

Bedankt alleszinds, Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites


@starterluc,

 

Het aansluiten via de gewone kabel heeft alleen als voordeel dat je de humax niet hoeft aan te sluiten via de scart (indien je er b.v. geen meer vrij hebt op je tv). De humax geeft alleen maar alle signalen door die hij binnen krijgt van de kabelmaatschappij en doet hier verder niets mee. Zelf voegt de Humax hier wel nog een kanaal bij (kanaal in te stellen in het menu van de Humax, ik dacht standaard kanaal 36). Als je de tv dan afstemd op de zender-frequentie zoals ingesteld op de humax, kun je zo ook naar de satelliet-zender van de humax kijken.

De Humax (de-)codeerd dus geen van de kanalen van de kabelmaatschappij. Ook kun je deze niet met de Humax bekijken.

 

Verder raad ik je aan om gewoon de scart te gebruiken als aansluiting op de tv, en de kabel van de kabelmaatschappij rechtstreeks (of via b.v. een video), zodat het signaal van de kabelmaatschappij niet te veel versterkt wordt, of te veel wordt verzwakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...