Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik op een sat-site naar de gegevens van de hispasats op 30w kijk, zie ik dat op bepaalde frequenties zowel hor. als

vert. wordt uitgezonden. Hoe kan dit? Ik dacht dat hor. en vert. freq's altijd wat verschoven t.o.v. elkaar werden

gebruikt. Kan iemand me dit uitleggen?

Grt, wammes

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Wammes ik denk dat ze dat juist doen om op 1 freq.2 kanalen te kunen uitzenden zodat ze elkaar niet storen.

mzl Henk

Geplaatst:

Henk,

Volgens mij is het juist vragen om moeilijkheden om op dezelfde freq uit te zenden. Als je LNB een beetje scheef

staat(is natuurlijk vaak het geval bij draaibare opstellingen), dan kun je het wel schudden.

Mvg, wammes

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Wammes,ik zie het zo ,als je de lnb iets te ver verdraaid, heb je zelfs kans dat je geen beeld meer hebt,dus als je schotel de hoek indraait moet de lnb ook iets draaien (theoreties)maar dat kan nog.

Anders heb je het nog met links en rechts circulair(dat moet je zien als linkse en rechtse schroefdraad bv.),zoals het signaal dan op je lnb komt en dat kan ook op die freq. dacht ik zonder te storen.

ik hoop dat ik het goed uitleg, anders verbeterd het wel iemand om je te helpen.

groeten Henk

Geplaatst:

De kunst is natuurlijk zo'n kostbare satelliet zo optimaal mogelijk te benutten. Vandaar dat ze op de satelliet via één schotel en één transponder zowel een horizontaal als een verticaal signaal willen uitzenden. En die signalen willen ze ook nog over het gehele frequentiebereik kunnen uitzenden. En met een goede kruispolarisatie heb je er niet veel last van.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen