Gast Geplaatst: 11 december 2003 Geplaatst: 11 december 2003 vraagje kan ik linux en windows xp pro naasd elkaar laaten loopen op een harde schijf groeten snorbrommer
RobbieT Geplaatst: 11 december 2003 Geplaatst: 11 december 2003 Ik heb geen ervaring met XP, maar bij mij met Windows 2000 professional en Red Hat 8.0 naast elkaar gaat prima. Eerst Windows installeren en daarvoor een partitie aanmaken tijdens de installatie van de gewenste grootte. De reden is dat als je eerst linux installeert en dan windows je je bootloader weer kwijt bent. Daarna linux installeren, de meeste nieuwe distro's zullen zelf al voorstellen de lege ruimte te gebruiken. Linux heeft doorgaans 2 partities nodig, een swap, ongeveer 2 keer de grootte van het geinstalleerde computergeheugen en een root ( / ) partitie. Aan het eind zullen de meeste distro's voorstellen een bootloader te installeren. Ik zou nog even zoeken of je distro een XP kan booten anders heb je nog niks aan het eind. Rob Thonus. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Geplaatst: 11 december 2003 Geplaatst: 11 december 2003 Ik doe zelf altijd andersom (Eerst Linux, dan Windows) omdat ik de fdisk van Windows vind zuigen. Wat misschien dan een goede manier is om problemen met de bootloader te voorkomen is om eerst met een Linux installatie cd de harddisk te partitionneren. Let op dat je dan wel je windows partitie van het juiste type maakt! Vervolgens windows install, dan linux install... Groeten, Thomas Je kan natuurlijk ook altijd doen: linux install windows install boot van linux cd, voeg windows toe aan grub/lilo config en run grub/lilo opnieuw
No-files Geplaatst: 22 december 2003 Geplaatst: 22 december 2003 Ik kan je SuSE aanbevelen. Zondermeer de beste distr. die er is, zeker als je ook nog windoos op je schijf wil laten staan. Daarna zou je eens vmware moeten proberen: je eigen geinstalleerde windoos onder linux draaien. VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.
Gast Geplaatst: 6 januari 2004 Geplaatst: 6 januari 2004 De fdisk van zinloos heeft een keer mijn complete partitietabel om zeep geholpen, Die van linux is gewoon perfect (en denkt iig niet m$ only). Ik heb m$ XP en linux gewoon naast elkaar op de harde schijf. Met de 98 en mill. versie had je nog het probleem dat de bootloader overschreven werd. Daarom moest je eerst m$ en dan pas linux installeren. En mijn voorganger in dit draadje heeft gelijk, suse 9.0 is een toppie distributie en als volledig linux gebruiker (nou ja ik gebruik gentoo) kan ik em zeker aanbevelen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen