marco24 Geplaatst: 11 december 2003 Geplaatst: 11 december 2003 ben in het bezit van een sony allesbrander drw u10a of zo iets nu wil ik met nero een reserve kopie van een dvd van swiebertje maken ik kies voor dvd kopie in nero heb de orginele dvd in de pc ( in de brander) nu verschijnt er bij het tabblad branden alleen keuzes vanaf 4speed schrijven en dat kan de brander niet dus de dvd mislukt (schrijffout) zodra ik een lege dvd er in doe kan ik wel 2 x schrijven kiezen hoe kan ik nero wijsmaken dat ik met 2 speed wil schrijven ps. als ik schijfjes gebruik die niet sneller gebrand kunnen worden als 2 speed lukken ze wel maar die zijn op windows 2000 pro nero 5.5.10.xx dvd-r mam-e
Gast Geplaatst: 12 december 2003 Geplaatst: 12 december 2003 Even aangenomen dat die DVD niet groter is dan een leeg medium (ongeveer 4,4 Gb want anders krijg je zowieso 2 DVD's) zou ik eerst met DVD Decrypter de DVD naar de HD lezen en dan pas branden. Is ie inderdaad groter dan DVD2ONE even gebruiken en fikken met Nero. In Nero kun je in het laatste tabblad dat je tegenkomt voordat ie gaat branden volgens mij gewoon middels een pull-down menuutje de speed opgeven. De maximale speed die je brander aan kan wordt als default gekozen maar je hebt meestal de mogelijkheid om dan ook een lagere snelheid te kiezen. Hou wel in de gaten dat je een up-to-date Nero moet hebben (incl de laatste updates) omdat anders je speler gewoon niet herkent wordt.
Harry_Nak Geplaatst: 12 december 2003 Geplaatst: 12 december 2003 Ik heb de ervaring met nero dat ik in het begin kon kiezen tussen 2-speed en 2,4 speed (ik brand dan een +rw geschikt voor 2,4 speed), een week later heb ik geen keuze meer???? En enkel de optie 'max'!? Dat Nero perfect DVD-video kan branden is waar (volgens goede standaard), maar er zitten toch vreemde haken en ogen aan. Mijn dvd-speler leest geen +rw gebrand op 2,4 speed, op 2 speed kan hij het menu lezen, waarschijnlijk op 1-speed dat hij ook de video zonder hapering zou kunnen lezen... maarja die optie heb ik niet in Nero 6 (uitvoering: express)! Pluk een roos, die is rood.
Gast Geplaatst: 12 december 2003 Geplaatst: 12 december 2003 Citaat: !!! heb de originele dvd in de pc ( in de brander) !!! nu verschijnt er bij het tabblad branden alleen keuzes vanaf 4speed schrijven en dat kan de brander niet dus de dvd mislukt (schrijffout) Zou zelf de originele dvd niet in de brander stoppen maar een DVD+R of een DVD+RW. Succes! hoe kan ik nero wijsmaken dat ik met 2 speed wil schrijven ps. als ik schijfjes gebruik die niet sneller gebrand kunnen worden als 2 speed lukken ze wel maar die zijn op windows 2000 pro nero 5.5.10.xx dvd-r mam-e
marco24 Geplaatst: 12 december 2003 Auteur Geplaatst: 12 december 2003 zo gauw je de orginele dvd in de recorder hebt, heb ik in het laatste tabblad alleen de keuze van 4 speed (en dat kan mijn brander niet dus de dvd mislukt) doe ik in de dvd recorder een lege dvd dan kan ik ook 2 speed kiezen en dan kan ik wel succesvol branden ik dacht de boel te slim af te wezen en heb alles naar de hd geript met dvd decrypter toen instantcopy opgestart lege dvd in de brander en kopieren maar maar toen het branden maar net begonnen was kwam de dvd er al uit (mislukt) met instantcopy kun je ook niet echt een schrijfsnelheid kiezen volgende poject alcohol 120%: hiermee een immage naar de hd geschreven toen een lege dvd in de recorder keuze "schrijf immage van schijf" en in kon 2 speed kiezen en de dvd werd succesvol geschreven bovenstaande later nog geprobeerd op 1 speed en de dvd mislukte weer maar ja nu ben ik wel erg beperkt in de software als ik dvd's heb die sneller als 2 speed geschreven kunnen worden want zou mijn probleem in de firware van de brander zitten of in de software
jaapdew Geplaatst: 13 december 2003 Geplaatst: 13 december 2003 Veiligheids-kopieen van DVD's kun je het beste (en eenvoudigste) maken met "DVDXCopy" (liefst de "Platinum v3.2.1"-versie) Zoekt en gy zult vinden........ (Hoe de file eruit ziet is te zien op de bekende filesharing-systemen) Jaap - AZbox Elite HD - Digit All World SFT-2000 + Supercam - Opera DVB-S1 (externe usb 2.0 satellietontvanger) - Stab HH120 - XSAT CDTV 310
marco24 Geplaatst: 16 december 2003 Auteur Geplaatst: 16 december 2003 ik ben al een heel stuk verder op weg mijn type brander is dus de dw-u10a voor dit type is geen nieuwe firmware en word ook niet door sony ontwikkeld hiervoor werd ik door sony verwezen naar de verkoper van mijn drive dus daar schiet ik niet echt mee op na enig aandringen bij sony wat ik hier mee aan moest kreeg ik op gegeven moment een medewerker aan de telefoon die mij adviseerde eens met google te zoeken op "dw-u10a_to_dru500a" gevonden en uitgevoerd nu ben ik dus in het bezit van een dru500a (want voor de rest zijn ze identiek) -er zijn veel bugs verholpen in de firmware -ik kan op 4 speed schrijven i.p.v. 2.4 speed -ik kan de firmware van de dru-500a vervolg gebruiken verder iedereen bedankt voor de reacties met vr gr marco
Gast Geplaatst: 16 december 2003 Geplaatst: 16 december 2003 de combinatie cloneDVD plus Anydvd (om e.e.a. te omzeilen) is erg eenvoudig en vind persoonlijk beter dan dvdXcopy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen