dr_grebber Geplaatst: 11 december 2003 Geplaatst: 11 december 2003 Programma´s Prog en MyTheatre zijn uitstekend geschikt om mpg en pva files af te spelen via de DVB-S kaart, waarbij het beeld dan via de tv-out ansluiting op de televisie is te bekijken. Wat moeilijker gaat het met met een DVD, maar ook die is af te spelen, evt. mbv het programma dvb_mc (zie elders in dit forum). Wat ik echter niet voorelkaar krijg is om een avi (divX) file af te spelen over de dvb kaart; ik heb dus Finding Nero gedownload, maar is niet zichtbaar voor de kinderen, op bank voor de televisie met chips en cola. Jammer, want de file speelt prima af met mediaplayer, Intervideo WinDVD en zelfs WinAmp. Moet misschien ik een codec of plugin in MyTheater installeren? Bij voorbaat dank, DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Gast Geplaatst: 12 december 2003 Geplaatst: 12 december 2003 Volgens mij klopt er iets niet in je redenatie. Je hebt toch geen TV-Out op je DVB kaart zitten? Mij lukt het prima om met PowerDVD (een -mi- betere WinDVD) films op mijn TV te krijgen, en MyTheater output, maar wel via mijn videokaart. Is het niet gewoon een driver instelling die niet helemaal goed staat?
jakob2002 Geplaatst: 12 december 2003 Geplaatst: 12 december 2003 Citaat: Volgens mij klopt er iets niet in je redenatie. Je hebt toch geen TV-Out op je DVB kaart zitten? Mij lukt het prima om met PowerDVD (een -mi- betere WinDVD) films op mijn TV te krijgen, en MyTheater output, maar wel via mijn videokaart. Is het niet gewoon een driver instelling die niet helemaal goed staat? Er zit zeker een output op zo'n kaart , net als de nexus die ik heb. Er is wel een player voor windows maar ook voor linux die de tvout kan aansturen. Ga maar ff zoeken op deze forum. 1 ding denk ik wel , het vreet dan wel een beetje cputijd (het moet namelijk ge decodeerd worden en dan weer gecodeerd , want je hardwarematige mp2 dec kan geen mp4 (avi/xvid) aan. vu+duo2-vti6.0|vu+ultimo-openpli3.0dvb nexus-s(2.1)+skystar2+hdr4000 pckaart progdvb S2emu
Gast Geplaatst: 12 december 2003 Geplaatst: 12 december 2003 De enigste manier die ik voor je weet is om even de divx om te zetten naar mpeg 2.
dr_grebber Geplaatst: 12 december 2003 Auteur Geplaatst: 12 december 2003 Bedankt allemaal, Inderdaad heeft mijn DVB-S kaart een video / audio uitgang, en met de on-board hardware decoder wordt snelle veranderingen op een DVD film ook nog beter weergegeven dan via software met bijv. PowerDVD of Intervideo WinDVD. Jammer dat MyTheater niet rechtstreeks deze AVI bestanden kan afspelen, weet iemand welke tool geschikt is om er een MPG van te maken? Wel wordt het steeds interessanter om de opnames van Prog of MyTheater rechstreeks, zonder conversies, op DVD te branden om later op TV te bekijken, ook omdat er geen universeel formaat (± R/W) te vinden is om opnames uit te wisselen met kenissen. DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Gast Geplaatst: 12 december 2003 Geplaatst: 12 december 2003 Hier mee lukt het wel, http://download.pegasys-inc.com/download_files/TMPGEnc-2.521.58.169-Plus-EN-Installer-DL.exe
Gast Geplaatst: 13 december 2003 Geplaatst: 13 december 2003 Avi's-Mpeg-4 kan je wel afspelen via tv-out met VDR(VideoDiskRecorder) onder linux helaas nog (niet) mogelijk in Windows...
dr_grebber Geplaatst: 13 december 2003 Auteur Geplaatst: 13 december 2003 Yo M8´s, @Hollander, Ik zal jouw TempGenC prog vanavond proberen. @Happysat: Zelf zie ik er tegenop om thuis Linux te installeren, alhoewel ik beroepsmatig veel onder hp-ux doe. Gisateravond wel DivX file in MyTheater af kunnen spelen, maar omdat decoderen m.b.v.een directshow filter niet de dvb-s hardware aanstuurt, kreeg ik de film niet te zien over de tv-uitgang. Deze divx graph (c.q. directshow filter) heb ik gemaakt met GraphEdt: FIle, Render Media file, selecteer een divx film. GraphEdt creert zelf een blokdiagram van met de codecs die ervoor nodig zijn. Save dit as XML formaat, en dus niet als grf file zoals de MyTheatre help file voorstelt. Start daarna MyTheatre op en selecteer het nieuwe filter. DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen