DroomDoos Geplaatst: 14 december 2003 Geplaatst: 14 december 2003 Ik wil vanalles gaan installeren op m'n dreambox, maar ik stuit op het probleem dat er geen ruimte meer is (met prog. FREE: total free 888) Ik draai laatste image van RuDream 14-12-03. Kan ik er wat dingen afgooien die nutteloos zijn? Ik heb hem er net pas op staan, het enigste is de internet browser, verder wilde ik nu de picviewer installeren maar dat ging niet meer. Iemand een idee? Mijn /proc directory staat wel wat vol met diverse genummerde directorys. Iemand een suggestie? p.s. ik heb geen memorystick, maar wel een hdd. DroomDoos
Romeo_ Geplaatst: 14 december 2003 Geplaatst: 14 december 2003 Een hint : gooi in geen geval dingen weg waarvan je niet weet wat het doet. /proc = hierin staat (meestal in pseudo) je OS/hardware gegevens. Misschien moet je het voor dit moment ff laten... The Source is Out There....
DroomDoos Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Geplaatst: 14 december 2003 balen joh, is dat image nou gewoon zo groot??? Kan ik het niet regelen dat mijn hdd bij de ruimte opgeteld wordt of dat ik iets kan mounten op het netwerk en dat ik daar standaard mijn var dir neerzet ofzo?? Ik zeg maar wat. DroomDoos
Romeo_ Geplaatst: 14 december 2003 Geplaatst: 14 december 2003 Via de 'ln' commando kan je een static-link maken naar een plek op je harddisk. Voor je dreambox is het dan een lokatie op je flash-geheugen terwijl e.e.a. daadwerkelijk op je harddisk staat... werkwijze : -1- maak die directory aan op je harddisk (/hdd/var/bin) -2- copieer EERST de huidige directory naar je harddisk-plek (van /var/bin naar /hdd/var/bin) -3- gooi eventueel die directory leeg (/var/bin) -3- maak een static link aan voor die 'omleiding' (ln -s /var/bin /hdd/var/bin) Ook hier geldt... alles op eigen risico... Ben je bang voor een FLASH-ERASE : doe het dan niet. The Source is Out There....
DroomDoos Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Geplaatst: 14 december 2003 Super joh, dit werkt perfect. Dank je...
Gast Geplaatst: 14 december 2003 Geplaatst: 14 december 2003 Bij de ronaldd images is het zo dat je de hele /var directory op een USB memory key kunt zetten ipv in de veel te krappe interne flash. Als er een var directory bestaat dan wordt deze bij het opstarten automatisch gemount als /var. Hopelijk is dit bij rudream ook zo, of anders zou je die suggestie kunnen doorgeven. Dit is namelijk erg handig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen