Ga naar inhoud

1 op 1 kopie van windows 98 cdrom naar hardeschijf

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste allemaal, ik zit met het volgende probleem.

oude comp. pent3 moederbord kapot. ik wil nu om de programmas te kunnen behouden de harde schijf in een andere comp inbouwen maar ik kom het volgende probleem tegen. als ik de harde schijf in de nieuwe comp doe dan start hij op en detecteerd hij de nieuwe hardware en vraagt dan om verder te kunnen installeren de orginele windows 98 cd-rom,

deze heb ik dus dat is het probleem niet, maar de cd-rom drive die vind hij niet of moet hij nog installeren maar daarvoor heeft hij de cd-rom speler nodig.

nu wil ik dit als volgt oplossen de betreffende harde schijf inbouwen als slave. dan de windows 98 cd-rom kopieren naar de harde schijf, zodat ik als ik hem als master inbouw hij alle info van zijn eigen harde schijf kan halen en dus zo geen cd rom speler nodig heb om alles te installeren.

nu wil hij alleen geen 1 op 1 copie maken van de windows 98 schijf. hoogst waarschijnlijk beveiligt. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. of een andere suggestie heeft?

er staan namelijk boekhoud programma's op met sleutels e.d.

en die wil ik graag behouden

ideeen zijn welkom

bij voorbaat dank

S4F

Geplaatst:

je hoeft van de win98 cd alleen de map win98 te copieeren naar je harddisk.

Vervolgens vandaar de setup draaien en klaar.

Geplaatst:

dank je wel het is gelukt, wel op een andere manier door de bios aan te passen vond hij ineens wel de cdrom.

toch bedankt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen