Ga naar inhoud


Nokia dbox:geen beeld.


Gast

Aanbevolen berichten

m'n aanstaande kerstmenu

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee , ik doe het nog maar een tijdje met m'n EPP2 .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

nav de berichten op satelite-funboard:

Ik heb zelf geen andere CAM, ben met mijn DBOX bij XGABOX geweest die 'm met mijn CAM en zijn kaart draaiend kreeg.

Vervolgens heeft hij mijn funcard geprogrammeerd en zou het volgens hem moeten werken.

Bij thuiskomst werkte het dus niet.

(Ja, inderdaad : waarom heb je het daar niet getest .... maar XGABOX wist zeker dat het zou werken)

Dreambox 7000-80GB Hdd + Dreambox 800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft niet veel over.

Je kunt nog eens een ecm pid scan proberen.

blauwe knop,groene menu dan c en dan 0

Enter dan nr 1 en kijk of je beeld krijgt.

Dan kunnen we weer wat verder.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die het bij XGABOX wel deed dan zit het probleem in je kaartje of wat mij waarschijnlijker lijkt in je schotel of de kabel(lees f-connectoren)ik zou dat eerst maar eens controleren. voor dat je weer allerlei instellingen aan de nokia gaat veranderen.

 

groet cobes.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen heren, ik heb sinds twee dagen ook een probleem met mijn D-box 1, helemaal zwart, ook op vrij zenders. Ik heb nieuwe file voor de fun4, PID gescand en CAM gereset maar zwart blijft zwart, hebben jullie enig idee waar ik moet zoeken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eens kunnen kijken of je de juiste zenderlijst erin hebt zitten en of je met de “tuner” functie wel signaal krijgt.

Dus menu en [6] tuner indrukken. Dit als je DVB2000 hebt draaien.

 

Probeer met geen signaal dan handmatig een BVN TV erin te doen met de frequentie, FEC etc.

Mocht je geen signaal hebben dan even kijken of je er tijdelijk er een andere reciever aan kan koppelen, daar ook geen beeld is je schotel verdraaid door wind of zo of wellicht je LNB aansluiting zit los of maakt geen goed contact.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst eens een "Hard-Reset

 

"Hard-reset" (stekker eruit , 2 rechtse knoppen op het front van de Nokia ingedrukt houden , stekker er weer in , wachten op text "ERASE" in display , knoppen loslaten ) ,

 

Meteen na het installeren van een DVB versie of een "Hard-RESET" , kontroleer/verander ik de volgende instellingen :

 

Menu-9-5-7 : "ON" (anders valt het beeld even weg bij het omschakelen tussen sat ontvangst [toets "TV"] en scart ingang )

 

Menu-9-5-B : "ON" (waarschuwt je indien je coax kabel sluiting heeft LNB SHORT)

 

Menu-9-A-6 : -COM: 38400 Baud

 

Menu-9-A-7-B : up/down normal (met de up-toets de blauwe balk in de zenderlijst omhoog sturen en met de down omlaag)

 

Menu-9-A-8 : clock: +01 (wintertijd) +02 (zomertijd)

 

Menu-9-A-9-6 : Status: Text (bij de kanaal-info , grotere letters)

 

Menu-9-A-9-A : Signal track "ON" (na het e.v. wegvallen van signaal , krijg je na terugkomst signaal , autom. weer beeld . Erg handig bij het uitrichten)

 

Menu-9-A-9-A : Audio track "ON" ( zie hierboven )

 

Menu-9-A-A : -Save Settings (anders kun je weer opnieuw beginnen als de stekker er een keer uit is geweest )

 

.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPGELOST !!!

 

Met dank aan iedereen en met name aan TRUST

 

Oorzaak was toch een defecte CAM, deze gaf wel zijn CAM-info af, maar werkte verder niet goed.

 

Ik heb er nu een originele Irdeto-CAM uit een defecte PACE in gezet, en heb weer beeld !!

 

John

Dreambox 7000-80GB Hdd + Dreambox 800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen Trust, ik heb alles gedaan wat jij beschreef maar met het drukken van twee rechtse knoppen ( up/down ) en stekker erin maar i.p.v. erase gaan de zenders gewoon aftellen dus lukt niet. Daarna stap voor stap uitgevoerd via het menu maar het beeld blijft gewoon zwart.Heb(ben) je (jullie) enig idee wat ik niet goed gedaan heb ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd , dat ie niet resetten wil , houd je ze nog steeds ingedrukt als de stekker er al een tijdje inzit ? Probeer nog eens stekker eruit en alle 3 de knoppen op de nokia ingedrukt houden .

Geen signaal kan aan een verkeerde instelling liggen , maar je hebt ons nog niet verteld dat er wel signaal is .

Dus even de tips van Unetwork opvolgen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar i.p.v. erase gaan de zenders gewoon aftellen dus lukt niet.

 

omdat er staat dat tie gaat aftellen, lijkt het mij toe dat een van de twee knoppen niet goed is ingedrukt.

Hoe moet de box anders weten dat tie moet gaan aftellen of optellen?

 

mischien is een van de twee knopjes wel kapot.

 

groet cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...