Gast Geplaatst: 17 december 2003 Geplaatst: 17 december 2003 Heb mijn digix (in reparatie) tijdelijk vervangen door een oude Grundig DTR 1200. Ik heb een schotel met monbloc astra-hotbird. Nu probeer ik de schotelinstellingen in tevoeren, maar ik krijg maaar één transonder en enkele kanalen. Wie help mij met de settings Eerst de LNB instellingen Hier keuze tussen Single Frequency hier kan enkel LNB Frequency worden ingevuld. of Dual Frequency: hier hebben we LNB LO frequency, LNB High Frequency en Switching Frequency. Dan de tunerinstellingen : Frequency Symbolrate Polarisatie FEC
trust Geplaatst: 17 december 2003 Geplaatst: 17 december 2003 Ik meen te weten dat die DTR 1200 geen diseqc ondersteunt , en je monoblock geeft dan waarschijnlijk standaard Hotbird door . Als je Astra wilt , zul je de schotel iets moeten draaien . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 ok maar welke instellingen gebruik ik dan voor dien Hotbird, daarmee ben ik ook al uit de voeten totdat mijn digixke hersteld is Met dank
trust Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Ik heb/ken die ontvanger niet , maar geloof dat de menu-struktuur overeen komt met de Pace 500 . De lnb zou ik instellen op "Dual freq." (je hebt tenslotte een universele lnb) Lo 9750 / high 10600 / switch. freq. 11700 Nu hangt het er vanaf welke kanalen je wilt zien . Bij de Pace moet je een boeket kiezen . Uitgaande van een Astra boeket b.v. C+ NL , stel je dus in : INSTELLINGEN Frequency 12515 Symbolrate 22000 Polarisatie H FEC 5/6 Je ontvanger gaat hier op zoeken , en zet het NL pakket in de zenderlijst . Ik hoop dat je in die Grundig meerdere boeketten kunt invoeren (bij de oudere Pace versies had je er maar één , later 5 en bij de laatste versies 10) , anders moet je , als je naar een kanaal uit een ander boeket wilt kijken , eerst die instellingen veranderen . De zenderlijst die er dan eerst in stond , is dan vervangen door die van het nieuwe boeket . Zappen word op die manier een crime . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen