Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Ik heb hier een pc met een schijf van 120 gb en een schijf van 160 gb, echter van de 160 gb ziet xp maar 120 gb, terwijl er in het bios staat dat het een schijf is van 160 gb, wie weet hoe ik dit kan oplossen.
Hemant Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Ik neem aan dat het een maxtor schijf is, kijk even bij de maxtor site en dan bij tools daar kun je iest dowloaden wat dit probleem voor je oplost ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Ik denk dat het een seagate is, dacht zo uit mijn hoofd te zeggen dat het nummer begint met ST.
Hemant Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Dan moet je even bij seagate kijken, want ik weet van maxtor dat ze daarvoor een tool hebben ontwikkeld ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Allereerst ; hangen de beide HD's aan een RAID controller ? Als dat zo is dan wordt de grootste gezien als "even groot" als de kleine en vervalt de rest van de opslagruimte. Gebruik altijd 2 gelijke HD's aan RAID controllers. Bij de meeste ASUS borden kun je tegenwoordig instellen dat ie de RAID controller gewoon als IDE moet gebruiken, dan hoef je ze dus niet in een RAID configuratie te hangen en maakt de grootte ook niet echt uit. Verder ; als het een compatibileits probleem is dan zou ik mijn BIOS opnieuw flashen met de laatste versie, ook dat wil wel eens helpen. Ze brengen niet voor niets BIOS updates uit.
Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 De pc heb ik net gisteren opgehaald, dus heb er nog niet zoveel naar kunnen kijken, het betreffen sata schijven, die ik niet in RAID heb geplaatst, maar weet niet wat de leverancier heeft gedaan, ik hoop het niet, echter op de site van seagate had ik al gevonden dat sp1 van xp wonderen doet voor dit probleem. Het moederbord is inderdaad een asus moederbord, dus die optie moet ik ergens kunenn vinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen