Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Mijn broer wilde een ghost image terug zetten van d: naar c:, dit ging niet op één of andere manier tijdens het proses ongeveer 75% vraagd ghost om een 2é deel????????!!! maar deze is nooit aangemaakt, was er zelf bij toen deze aangemaakt werd. Ikzelf heb ghost vaker gebruikt en nooit geen problemen gehad, nu kom ik er niet meer uit. Uiteindelijk start de orginele XP home editie niet meer op, helemaal NIKS meer, beeld blijft zwart! Zelfs bij de org. cdrom erin om te repareren wil ook niet meer de comp. blijft hangen na de melding "hardware configuren" . Ik denk dat de MBR beschadigd is. Hoe kan hij deze herstellen?? heeft alleen maar een MILL editie opstartdiskette!! En geen internet verbinding nu!!
Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Op zich is de vraag om het 2e deel heel begrijpelijk als je C-partitie groter is dan 2 gb. (Fat32 beperking) waardoor GHOST een volgend volume zal aanmaken. Bij het terugzetten is het dan een kwestie van enter drukken en hij gaat gewoon door met terugzetten. (kijk in DOS maar in de dir waar die ghostbestanden staan, dan zul je zien dat ie net als bij bijv. een RAR file een 01 0f 02 bestand heeft aangemaakt.). Dus geen paniek, gewoon DOS flop om te booten, naar D gaan en naar de dir waar de GHOST.EXE + files staan en opnieuw proberen terug te zetten. (incl. dat 2e volume). Fdisk /mbr zal niet helpen omdat ie geen complete fat heeft op C. Pas als Ghost zin werk heeft af kunnen maken zal de C weer compleet zijn en bootable als voorheen.
Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Ghost zelf staat er niet meer op, ik heb nu geboot met een diskette die toen in ghost gemaakt is. Hij vind echter geen 2é file om verder te gaan, ook niet met "OK" of wederom verwijzen naar de image???? Dat windows niet meer opnieuw start heeft dat er mee te maken dat ghost zijn proses niet heeft kunnen afmaken?? m.a.w. de opstart bestanden zijn (gedeeltelijk)overschreven? Kun je me wat verder op weg helpen, wil je?? Of heeft het ermee te maken dat het NTFS is?? groet
Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Ah... dat had je er niet bij verteld inderdaad. Het ligt er dus aan dat je niet met een diskette in DOS mode kan opstarten en dan iets met NTFS benaderen. Fdisk is een programma dat alleen FAT16/32 ondersteund en als je FDISK / MBR op een NTFS partitie doet, dan help je het hele besturingssysteem om zeep. Ik "proef" een beetje uit je verhaal dat je bent gaan ghosten terwijl je gewoon geboot bent onder XP (NTFS) ? en daarna geprobeerd om de ghost van D naar C te zetten ? Dan heb je inderdaad een kwalijk probleem gecreeërd, je besturingssysteem was op dat moment nog actief en je probeert dan allerlei essentiele zaken te overschrijven..... Even geen pasklare oplossing hoe nu te handelen...;-((((
Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 In ghost kun je een speciale ghost opstartdiskette maken(ghost staat dus op de diskette), fungeert hetzelfde als dat je ghost in xp op zou starten. Ik heb dus met deze diskette opgestart en gewoon de image geselecteerd, verder nog niets, hij loopt dus niet verder in het proses en vraagd om de volgende file? die er toen n iet aangemaakt is destijds. Als dit einde verhaal is, kan ik dan nog de bootsector repareren? op één of ander manier? groet
JaNuZz Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Ik vrees het wel, je mist een helft van een image, en die kun je er niet zomaar bij toveren. als er nog belangrijke bestanden in die image file staan kun je volgens mij met de windows versie van ghost nog gewoon door de bestanden bladeren en eruit halen , Maar omdat je de 2e helft dus mist weet ik niet of je dat ook met maar 1 helft wil. Wat betreft je windows: die zul je op 1 of andere manier weer moeten gaan installeren suc6! Bootsector repareren? fdisk /mbr kun je onder dos uitvoeren, maar weet niet of dit is wat je bedoeld. Ik zou anders via de xp/w2k cd (of fdisk) gaan booten en dan de c partitie weggooien en weer opnieuw gaan aanmaken.
Gast Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 fdiks /mbr werkt niet , werk alleen lager dan xp. Is er andere mogelijkheid om de mbr te fixen? gr
Morgothzz Geplaatst: 18 december 2003 Geplaatst: 18 december 2003 Opstarten van xp installatie cd-rom, dan naar recovery console en met het commando fixboot wordt je mbr hersteld. Regards 'Life Is A Joke'
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen