Michel de Man Geplaatst: 19 december 2003 Geplaatst: 19 december 2003 Heeft iemand ervaring met het uitrichten van een schotel ter hoogte van de evenaar. Staat dat ding natuurlijk veel horizontaler en kan denk ik beter op een horizontale beugel i.p.v. een verticale beugel gemonteerd worden die op zich dan weer op een verticale as gemonteerd is die kan roteren. Locatie: Coventry (UK) Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)
Gast Geplaatst: 19 december 2003 Geplaatst: 19 december 2003 De montage is inderdaad heel anders, schotels van hier zijn op onze breedtegraad berekend met een aantal graden speling. Ik denk dat je beter daar een schotel bevestiging kunt kopen of hier 1 die dusdanig universeel is dat je hem daar ook kunt gebruiken. Met een vaste schotel kom je wel gauw terecht denk ik, maar met een draaibare diseqc of polarmount van hier kun je denk ik wel vergeten.
R@oul Geplaatst: 25 december 2003 Geplaatst: 25 december 2003 Hallo Michel de Man, Onder of vlakbij!? de evenaar is het nodig om een schotel op te stellen als een paraplu die met het handvat naar boven staat. Noodzakelijk (bij een primefocus schotel) is het ook om een gaatje voor weinig en een groter gat voor veel regenwater te boren zodat het er uit kan lopen. Beugels voor degelijke opstellingen zijn hier niet te koop omdat deze hier niet van toepassing zijn. (wij niet inkopen wat wij niet verkopen en klein magazijn). Een tip. Maak aan je mast met een goede bevestigings beugel een goede dwars pijp, zodat je daaraan een schotel kunt bevestigen en die dan goed uit te richten is. Deze beugels die gebruikt worden om ant. elementen naast de mast te plaatsen zijn hier wel te koop. Veel suc6, R@oul. Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen