Ga naar inhoud

LNB meedraaien met de boog?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zelf heb ik geen draaibaare wok, maar als een motor de schotel richting oost draait kantelt dan ook de positie van de LNB?

Ofwel: is het raadzaam de LNB bij een vaste schotel mee te laten 'kijken' met de de Clackbelt?

Dus: Sat richting oost, de LNB naar links (tegen de klok in) draaien als je erachter staat? (Dus zelf kijkend naar de sat..) Of is dit overbodig?

Vriendelijke groet

Geplaatst:

Draaien van de LNB is niet alleen nodig maar noodzaak! De juiste hoek is per satelliet verschillend, maar de kanteling die de vaste LNB in een draaibare schotel maakt, komt heel dicht in de buurt bij de juiste hoek.

Geplaatst:

Het valt me namelijk op dat ik (draaiend aan de LNB) steeds weer in het midden uitkom al ik kijk naar Astra. Dat zou ongeveer 10' linksom moeten zijn vanachter de schotel.

Fijn weekend

Geplaatst:
Citaat:
Het valt me namelijk op dat ik (draaiend aan de LNB) steeds weer in het midden uitkom al ik kijk naar Astra. Dat zou ongeveer 10' linksom moeten zijn vanachter de schotel.

Dat komt omdat de LNB van binnen al gedraaid staat. Hierdoor lijkt het dat de LNB voor de Astra loodrecht staat maar als je hem openschroeft zie je dat hij intern onder een hoek staat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen