lightman Geplaatst: 20 december 2003 Geplaatst: 20 december 2003 Iemand enig idee wat de maximale file grote op de HD mag zijn. Wiebe ------------------------------------- hit any user to continue......
Ome Merde Geplaatst: 20 december 2003 Geplaatst: 20 december 2003 volgens mij 160Gb, pin me er niet op vast maar ik kan er nooit ver naast zitten. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 20 december 2003 Geplaatst: 20 december 2003 Met een 160 gb schijf laat hij 133 gb zien gr.
Gast Geplaatst: 20 december 2003 Geplaatst: 20 december 2003 Dit hangt af van het filesystem wat je op de disk gemaakt hebt. Meestal zal dit ReiserFS zijn. Dit kan in principe grote files aan (groter dan nu praktisch mogelijk). Echter, er zijn nog diverse tools in gebruik op de Dreambox die problemen hebben met files van meer dan 2GB. Je kunt ze dus misschien wel op de disk zetten, maar het zou fout kunnen gaan met dingen als FTP, NFS, Samba (Windows disk delen), etc. Enigma hakt zelf de opnames op in delen van 1GB, kennelijk om dit soort problemen te voorkomen. Daarnaast is er nog een beperking aan de grootte van de IDE disk, die ligt ergens bij 138GB. Maar dat vroeg je niet.
Lucky_Luke Geplaatst: 20 december 2003 Geplaatst: 20 december 2003 Ook ext3 kan files van vele TB's aan. Misschien zitten de meeste limitaties in de linux-kernel die wordt gebruikt voor de dreambox. Lucien
Gast Geplaatst: 20 december 2003 Geplaatst: 20 december 2003 Nee de kernel is wel OK, het probleem zit hem in de andere tools die er op staan. (goed de kernel is ook niet helemaal OK in de zin dat ie niet de recente uitbreidingen voor heel grote IDE disks support, maar dat is niet de beperking voor filegrootte maar voor de grootste disk die je er in kunt schroeven)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen