JohnnyBee Geplaatst: 23 januari 2004 Auteur Geplaatst: 23 januari 2004 Tja,....de CPU was het ook niet....zucht. Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
Steve Geplaatst: 24 januari 2004 Geplaatst: 24 januari 2004 soldeer de lijntrafo even los,en meet even of je wel spanning en sturing hebt op de lijn tor,zo ja dan is de trafo defect
JohnnyBee Geplaatst: 30 januari 2004 Auteur Geplaatst: 30 januari 2004 Hoi Steve, kan je me nog even vertellen waar die transistor qp03 ergens zit en wat voor eentje deze is, want ik heb ondertussen 2 schema's ongeveer hetzelfde, maar toch weer net even anders en ze zijn toch zo onscherp....., heb jouw schema, enkel linkerhelft en ook eentje van Lenco zelf mogen ontvangen, alleen is dat niet helemaal exact het juiste. Heb ondertussen nog eens aan het meten geweest en de spanning op de BU407 ontbreekt, alles is echt dood, op de voeding na dan.... Ook heb ik de THT reeds vervangen, maar ook hier denk ik weer een verkeerd vervangtype gekregen te hebben, originele is een MC-FBC-015 en heb hiervoor een HR-8224 gekregen, maar ik denk zelf dat dit eigenlijk een HR-8361 zou moeten zijn, dus daar moet ik het met de leverancier nog even over hebben. PFFFFF....was ik toch nog maar even iets langer naar school geweest.... En toch zal ik dit toestelletje terug leven in blazen al moet ik er het mijne bij laten!!!! Alléz, bedtijd, want we werken ook nog eens in continue-shift en morgen sta ik met de vroege. Doeiiiiiiiiiiiiiiiii, Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
Steve Geplaatst: 31 januari 2004 Geplaatst: 31 januari 2004 ik krijg hier steeds deel 3 terug,geef als het kan een ander email adres dan hotmail
Steve Geplaatst: 1 februari 2004 Geplaatst: 1 februari 2004 controleer ook rh06=27ohm/2watt, zie deel 3
JohnnyBee Geplaatst: 2 februari 2004 Auteur Geplaatst: 2 februari 2004 Woooooow Steve, hartelijk dank, ik trek weer even naar de hobbykamer, tof !!!! Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
JohnnyBee Geplaatst: 5 februari 2004 Auteur Geplaatst: 5 februari 2004 Hoi Steve, het is me gedeeltelijk gelukt, de TV geeft weer terug tekenen van leven, ik was eerst van de goede werking van de voeding overtuigd daar de standby-led anders niet kon branden, maar op jouw schema kon dit wel zonder dat de rest van de tv voeding kreeg en daar zat de fout, een bruggetje dat doorgeknipt was in de voedingslijn naar de THT en de bu407. Daar dit nog wel eens standaard gebeurt dat men bruggen doorknipt in de fabriek reeds, had ik dit voor mogelijk aanzien en er verder niet bij stil gestaan. Maar zoals ik reeds in het begin vertelde is er in dit toestelletje reeds flink geknoeid door iemand, vandaar ook die geknipte brug.... Maar goed, nu heb ik beeld en geluid, maar zeer onstabiel, normaal want de aan de BU407 en op de verschillende punten van de THT schommelen op en neer met wel 2 volt, terwijl de voedingsspanning mooi op 12 volt= blijft staan. Steve, kan je me daar nog een beetje mee helpen, welke onderdelen verdacht zijn... Nogmaals dank, Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen