Ga naar inhoud


[Strong] kanalenlijst wijzigen gaat fout


OKKI

Aanbevolen berichten

ben onlangs begonnen met het wijzigen van de kanalenlijst van m'n stong 8000 met freedom v2.00 erop.

nu gaat alles bijna goed behalve de benaming van de zenders.

als ik met editor v5.1 "copy en paste" de kanalen van plaats verander blijkt dat alleen de namen van een zender niet meeverhuizen t.o.v. het nieuwe kanaal.

bijvoorbeeld: ik wil national geographic(frans) op kanaal 12 dan worden wel alle gegevens zoals frequentie enz. geplaatst bij kanaal 12 maar de zendernaam blijft de oude naam.

dit blijkt pas na het patchen hiervan.

ook valt me nu pas op dat je in het menu geen kanalen kan verplaatsen voor de 501 kanalen.

misschien is er een mogelijkheid om dit te omzeilen,of iets te wijzigen met editor v5.1.

wie heeft er een oplossing????????

Link naar reactie
Delen op andere sites


aan Cobus R,

het verschuiven met de linker muisknop werkt goed.

bedankt voor deze tip.

maar het probleem blijft dat na het patchen de namen van de zenders niet mee worden overgenomen,terwijl met de editor v5.1 dit wel goed gaat.

ik moet er wel bijzeggen dat ik de "freedom2-fullmulticam-edv4.bin (de versie van 14 nov.) meteen open met editor v5.1,daarna wijzigen,organize TPT en dan opslaan.

nu heb ik het idee dat je de orginele versie van freedom2 zo maar niet kunt wijzigen?

is er een andere kanalenlijst bv. van de friendlyguy waar dit wel mee lukt.

misschien zijn er andere personen wie dit wel gelukt is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cobus, ben met hetzelfde bezig op mijn laptop.

Ik markeer een (of meerdere) kanalen en met rechter muis knop met cut, (je ziet dan gelijk de lijst aangepast worden) dan een eind verder klik ik een kanaal aan waar ik het zojuist in mijn klembord gezette voor wil zetten. dan paste (je ziet weer dat de lijst wordt aangepast) een het hele kanaal staat er weer tussen inclusief de naam. (uiteraard met editer 5,0)

Alleen had ik een probleem met uitlezen van mijn Strong.

Maar dit schijnt wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk probleem te zijn daar deze vraag tot nog toe wel veel bekeken is maar kennelijk kan niemand mij tot nu toe een hint geven.

Ik hoop dat het je nu wel lukt, laat even weten.

Voor wat mijn probleem elders gepubliseerd, betreft, het heeft iets te maken met een registratie van een dll.

 

 

 

gr. Lonesatter

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dat klopt.

Maar je gaat dus altijd uit van de lijst op je computer.

Maar wat ik heb gedaan is het volgende,

Ik heb een channelscan gedaan via menu kanalen toevoegen.

Vervolgens heb ik de zo ontstane lijst in de Strong via edstrong overgehaald naar mijn pc.

Toen de kanalen 1 voor 1 geprobeerd daarop de lijst in de pc aangepast en via de loader weer teruggezet.

Het ging bij mij voorlopig alleen maar om de Hotbird.

Ik heb nu zo,n 350 tot 360 werkende kanalen (Hotbird)

 

Maar tot slot,

deze topic ben jij begonnen met "kanalenlijst wijzigen gaat fout"

Is dit nu wel opgelost?

 

gr. Lonesatter

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee "lonesatter" de topic starter ben ik.

ik volg jullie antwoorden met veel plezier maar mijn probleem is nog niet opgelost.

de kanalenlijst bewerken van de freedom v1.04 ging altijd 100% goed.

ik wijzigde de freedom v1.04 (2113 kb) rechtstreeks met de editor v5.1.

inmiddels ben ik mij meer aan het verdiepen hoe die kanalenlijst en patch in elkaar zitten.

het rechtstreeks bewerken van de freedom v 2.0(2113 kb) gaat dus nog niet goed.

het grote probleem blijft dat de zendernamen niet meeverhuizen naar een nieuw kanaalnummer.

wat ik wel ontdekt heb is dat er in de freedom v2.0 namelijk twee TCN blokken in zitten,in dit blok zijn de zendernamen opgeslaan.

blok 2 is een TCN(deze is aktief) maar ook blok 4 is een TCN (niet aktief).

hier ben ik achtergekomen met de software "mediasateditor 2.11".

als ik dus de kanalenlijst aanpas worden de gewijzigde zendernamen aangepast in blok 4 en niet in blok 2.

in blok 2 blijven dus de oude zendernamen staan.

misschien weet iemand hoe zo'n blok aktief kan maken?

als er andere personen zijn die hier ook goede of slechte ervaringen mee hebben,reageer a.u.b.

 

laateeeeeeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

S**t ja sorry,had het effe niet meer door,

Tja, jouw probleem kan ik nu niet 123 oplossen.

Het is eigenlijk iets voor Rebel 87.

Maar als ik het goed begrijp heb je met de loader 2000 de laatste versie van de SRT 8000 fullmulticam4000 freedom versie 2.0+ in je Strong 8000 gezet.

dan een settingslijst gedownload bij b.v. Rebels Hideout. (deze lijst zoals ik heb opgemerkt is altijd 321 kb groot)

met ed 5 bewerken (kanalen verplaatsen) bij dze handeling zou dus de naam blijven staan. Het vreemde is dat een kanaal nooit overschreven wordt, maar ervoor wordt gezet. (copy/cut paste).

Kan je mij eens beschrijven wat er gebeurd als je in ed5 op een kanaal gaat staan en met rechter muisknop kiest voor "cut" vervolgens een paar plaatsen terug of verder op een kanaal gaat staan en met rechter muisknop kiest voor paste.

 

gr. Lonesatter

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo lonesatter,

 

even voor de duidelijkheid ik gebruik GEEN losse kanalenlijst van 321 kb,maar de freedom patch van 2113 kb.

hierin zit al een kanalenlijst!!!!

jouw vraag met "cut en paste" is ook geen oplossing,dit had ik al geprobeerd,dit is hetzelfde als de linkse muisknop vasthouden en verschuiven.

de nieuwste mediasat editor v2.3 kun je downloaden op:upload.kenmedia.org

heb deze ook net gedownload,en kun je instellen op nederlands.

met deze software word het weer een stukje duidelijker hoe dit alles in elkaar zit.

 

succes ermee........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...