Gast Geplaatst: 22 december 2003 Geplaatst: 22 december 2003 Hallo satellietvrienden, ik heb een Manhattan Starlight 5900 met een 99cm Funke schotel met motor. Ik heb het systeem pas 2 dagen, en de 1e dag de boel opgehangen, en ja hoor, wat een beeld en geluid.Later die avond ging het stormen, en nu doet de schotel helemaal niets meer, vindt niets meer, maar heb wel een signaal van 65%,heb de schotel in alle standen gedraaid, maar vindt helemaal niets meer.Ik dacht als je een motor hebt, draait hij, en moet je toch wat vinden?? Iedergeval wordt er gek van, weet ook nu niet meer hoe het moet staan met die graden, want je hebt 2 instellingen, bij de motor en erboven met graden. woon in Amsterdam, hoop dat iemand een oplossing heeft. Gr Darren
©TheMenk© Geplaatst: 22 december 2003 Geplaatst: 22 december 2003 Signaal 65% zegt op zich niet zo veel. Het gaat meer op de kwaliteit! Lees ff in het schotelpark forum daar staat alles over uitrichten schotel, instellingen motor en receiver etc. Waarschijlijk is je elevatie door de storm veranderd waardoor de schotel onder of boven de clark belt kijkt. voor mij geldt het volgende: Jij kunt voor jou zelf de gegevens aanpassen. Ik heb een moteck2100. Mocht je een stab hebben dan gelden weer andere formules. Ook te vinden op dit board. breetegraad longitude 52.000 6.350 motor(op kop gemonteerd) instellingen gezien vanaf de muur(dus achter de schotel): links: 52 rechts: 90-52 = 38 elevatie schotel= (40-declinatie) declinatie kun je vinden in de tabel bij je moter. Kijk dan bij breedtegraad(bij mij 52) daar staat dan een getal tussen de 5 en 8(zo uit mijn hoofd). Dat betekent dat de schotel dus een elevatie moet hebben tussen de 31 en 35 graden. Maar dat kun je zelf opzoeken in jouw tabel. Moet lukken. Goed lezen
Gast Geplaatst: 22 december 2003 Geplaatst: 22 december 2003 Citaat: Ik dacht als je een motor hebt, draait hij, en moet je toch wat vinden?? Nee hoor. Als de schotel naar de grond staat gericht kan je hem wel draaaien maar ontvang je toch ook nooit iets. Je gaf het al aan Citaat: die avond ging het stormen Je schotel is dus verplaatst door de wind. Even opnieuw afregelen dus.
Tonskidutch Geplaatst: 22 december 2003 Geplaatst: 22 december 2003 en als je hem weer gevonden hebt schrijf effe alle instellingen op om te bewaren en maak eventueel met een watervaste stift enkele streepjes op mast en moter gradenverdeling. cheers Get Back The Beatles
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen