holles Geplaatst: 24 april 2004 Auteur Geplaatst: 24 april 2004 Ligt aan je ontvanger. Ik heb een dreambox welke zeer gevoelig is. Hispa is 65% en Astra-2 75%. Voor Astra-2 ruim voldoende, voor Hispa net voldoende. Door fijnafstelling zou het iets beter kunnen, denk ik. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
martjeB Geplaatst: 25 april 2004 Geplaatst: 25 april 2004 @ Holles Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook een dreambox. Ik denk dat ik dan toch maar voor astra2-Hispa ga. Mag ik de bestaande beugelvorm doordenken, (bijvoorbeeld de straal vd beugel doortekenen op de grond), zodat ik van tevoren met zelfbouwbeugels het juiste punt voor de lnb's kan bepalen of is voor de 2 buitenste lnb's nog verdere hoogte en afstandstrimming nodig? (zoals bij mijn vlakke schotel) Mart Gtz. Martje B
holles Geplaatst: 25 april 2004 Auteur Geplaatst: 25 april 2004 De astra-2 ligt bij mij in het verlengde van de rail. De Hispa zit bij mij meer naar de reflector toe en naar boven. Komt waarschijnlijk omdat de Hispa is een lagere hoek zit (zie satelliet plaatje). Kan ook zijn dat je door fijnafstemming betere waarden kunt krijgen. Kwestie van uitproberen. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
martjeB Geplaatst: 25 april 2004 Geplaatst: 25 april 2004 Thx, Ik maak wel 2 beugeltjes en monteer e.e.a. zodanig dat ik met stelmoeren de hoogte en afstand kan bijstellen. Klopt het, dat wanneer ik mijn coordinaten, 52° 14.419'N 4° 33.596'E invul in jouw XLS sheet, ik maar 13,1 cm hoef te verlengen terwijl jij 13,6 cm moest verlengen? M.a.w. zijn zelfs in NL de verschillen al zo groot? Vwb de skew ben ik er nog niet uit. Op de tekening met sat posities; Neem ik A2-Thor dan krijg ik een afwijking van 6 graden, neem ik A2-Hispa krijg ik -3 graden. M.a.w. door de toevoeging van Hispa, wordt de afstelling van de andere posities (A2,A1,HB,Si en Thor) slechter. Het zal inderdaad veel proberen worden. Gtz. Martje B
holles Geplaatst: 25 april 2004 Auteur Geplaatst: 25 april 2004 Ik heb jouw berekingen ingevoerd en kom op 13.1 uit. Scheelt inderdaad waar je je in Nederland bevindt. Zag wel nog een foutje in mijn sheet m.b.t. deze afstand bepaling. Hij rekende met de verkeerde cel. Nieuwe bijlage bijgevoegd. 586700-wavefrontier.zip Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
martjeB Geplaatst: 27 april 2004 Geplaatst: 27 april 2004 Lastig, zonder satfinder......... Heb vanachter de schotel thor iets links naast het midden, met naar rechts achtereenvolgend Si, HB, A1 en als laatste op een beugeltje A2. Ik ben begonnen met sat zoeken van de lnb het meest in het midden = thor (vrijwel zuid). Heb ondertussen enkele zenders van Sirius op de Thor lnb gehad, maar vind vervolgens met naar rechts draaien geen thor. :-( Ik vind wel dat de 30graden elevation nog erg voorover hangend is. Met de geo gemeten zoals in de manual (op bracket) moet dit 35 uitleesgraden worden. Nog steeds, in mijn ogen voorover hangend. Ik hoop dat het donderdagavond droog is; dan ga ik verder zoeken. Misschien dat ik zonder de diseqc, moet gaan beginnen? Het bovenomschreven principe is toch goed? Ter info De WaveFrontier waarden die ik heb ingesteld, zijn; Astra 2 -30,4 (13,1cm) <dummy> -24,4 Astra 1 -21,0 Hot Bird -14,4 Sirius -5,7 Thor 0,3 <dummy> 24,4 Hispasat 30,4 (13,2cm) Gtz. Martje B
holles Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Geplaatst: 28 april 2004 Betreffende Thor - Sirius: Indien je Sirius gevonden hebt, dan Sirius lnb gebruiken voor afstellen en schotel draaien naar deze lnb toe. Betreffende elevatie. Heb je een loodrechte stang voor de ophanging? Zo nee dan de afwijking opgeven (optellen) bij de elevatie. Let op de aflezing van de elevatie. Ik dacht dat je de bovenkant van de wijzer moet hebben, staat beschreven in de handleiding. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Gast Geplaatst: 1 mei 2004 Geplaatst: 1 mei 2004 Vandaag mijn wavefrontier horizontaal opgehangen en nu met de xls sheet van Holles aan het puzzelen. Zit in Den Haag en volgens de navigatie van mijn auto lengte E4 19'25" en breedte N52 3'24". Heb 4 lnb's er op staan nu waar ik Astra1+2 Hotbird en sirius mee wil ontvangen. Kan iemand ff checken of ik alles goed heb staan? (zie bijlage) En hoe stel ik dan de azimuth in, dat snap ik nog niet helemaal. Greetz Mustang Code: Code:
martjeB Geplaatst: 1 mei 2004 Geplaatst: 1 mei 2004 @Holles, Sirius zoeken, dat was het. De thor was voor de humax nl. zo ingesteld dat thor niet gevonden werd. Toen ik Si had, waren A1 en hotbird ook goed en beneden (dreambox) bleek na een scan dat ook thor er was! Nu astra2 en hispa nog, 't was alweer donker... En natuurlijk beeld krijgen op de kiosken van Thor, daar is 't ook donker ;-) Gtz. Martje B
martjeB Geplaatst: 1 mei 2004 Geplaatst: 1 mei 2004 Wat is een .rar file? -Jouw bijlage Gtz. Martje B
Gast Geplaatst: 2 mei 2004 Geplaatst: 2 mei 2004 .rar is gewoon een met Winrar gecomprimeerd bestand, in dit geval de xls sheet van holles.
martjeB Geplaatst: 2 mei 2004 Geplaatst: 2 mei 2004 Oh, bij mij is er geen prog. voor om te openen. Dacht eigenlijk dat het niet kon missen met die sheet. De laatste van Holles heeft dacht ik Astra1 in het midden. Kan je zo lengte en breedte invullen en klaar. Ik (Lisse) kreeg in die sheet 28,8graden bij 99,7 skew. Die 28,8 kan je toch niet goed aflezen, dus rond de 30 en dan op signaal beter afstellen en die skew idem dito. Is trouwens erg mooi dat als er 1 signaal geeft de rest ook goed is en hoogstens iets beter kan worden. Ga in ieder geval niet weer cm's schuiven! Gtz. Martje B
Gast Geplaatst: 2 mei 2004 Geplaatst: 2 mei 2004 @martjeB hier een zippie, die kun je wel openen. waar kan jij de graden voor de elevatie zien dan? Ik wil mijn elevatie afstellen maar zie nergens een gradenschaal.(zie andere post) 590995-denhaag_wavefrontier1.zip
holles Geplaatst: 2 mei 2004 Auteur Geplaatst: 2 mei 2004 Lengte en breedte heb je verwisseld. Omdraaien en dan moet het goed zijn. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Gast Geplaatst: 2 mei 2004 Geplaatst: 2 mei 2004 klopt was ik al achter, heb intussen de astra 1+2 en de hotbird te pakken, allemaal rond de 85% signaal. Alleen de sirius krijg ik niet goed, signaal tussen 45 en 60. Iemand nog wat tips?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen