RobbieT Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 De meeste routers zijn router met een switch ingebouwd. Op je interne netwerk (LAN) zouden alle gebruikers elkaar gewoon moeten kunnen zien inclusief mac-adres. Als je een cross cable hebt is het misschien een idee om eerst even de laptop rechtstreeks aan de Dreambox te proberen, dan heb je in ieder geval het mac adres. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar naar mijn idee is dat mac adres opslaan meer een functie voor in een dhcp-netwerk. Het is een manier om een bepaalde pc onafhankelijk van zijn ip adres te herkennen. Als je met fixed ip adressen werkt dan denk ik dat het ook al moet functioneren als je alleen het ip adres invult. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 Citaat: Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar naar mijn idee is dat mac adres opslaan meer een functie voor in een dhcp-netwerk. Nee die MAC adres instelling is voor Wake-on-LAN! Dwz de Dreambox start de PC automatisch op als de opname moet beginnen. Dit is alleen interessant voor timer-opnamen met ngrab. Anders hoef je dit niet in te stellen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen