Ron Geplaatst: 25 juni 2001 Geplaatst: 25 juni 2001 Gezien de onrust die een aantal dagen geleden weer ontstond heb ik een aantal regels in het board op andere wijze geformuleerd zodat deze voor <B>iedereen</B> nu duidelijk zouden moeten zijn. Deze regels zijn <B>niet</B> bedoeld om jullie de vrijheid op dit board te ontzeggen maar juist om het hier gezellig te houden. De regels zullen dan nooit hoeven worden toegepast en iedereen kan dan vrijelijk over zijn of haar hobby discussiëren.<P>Lees deze <A HREF="http://www.sat4all.com/sat4all_public_html/rules.htm#registreren" TARGET=_blank>REGELS</A> nog eens goed door om eventueel later misverstanden te voorkomen.<P>Verder wil ik alle members vragen regelmatig het password van uw member account te veranderen (minstens 1 x per maand). gebruik altijd een password van minstens 6 en maximaal 8 karakters met grote en kleine letters. Deze zijn redelijk veilig.<BR>Dit geldt met name voor de accounts die ouder zijn dan +/- 4 maanden! Verander a.u.b. de passwords om misbruik van uw account te voorkomen.<BR>Het password kunt u veranderen door op "mijn profiel" bovenaan het board te klikken. Druk daarna op "bekijk/vernieuw mijn profiel" en controleer <B>eerst</B> of uw e-mail adres nog klopt!!! Als dit e-mail adres niet meer klopt vult u een geldig e-mail adres in.<BR>===============================================================<BR><B>LET OP!</B> Alleen normale e-mail adressen worden geaccepteerd. Gratis e-mail adressen zoals Hotmail, yahoo, freemail e.d. zijn <B>NIET</B> mogelijk! Gebruik dus gewoon het e-mail adres van uw internet service provider. Het e-mail adres wordt gecodeerd op de server opgeslagen en kan niet door andere members worden bekeken.<BR>================================================================<BR>Als u uw e-mail adres veranderd krijgt u automatisch een nieuw password toegestuurd op het e-mail adres dat u heeft ingevuld.<P>Als uw e-mail adres al geldig is kunt u direct het password veranderen. Het tegelijkertijd veranderen van het password <B>en</B> e-mail is niet mogelijk! <P>Volg deze aanwijzingen a.u.b. precies om vragen via e-mail te voorkomen. Mocht u de aanwijzingen precies gevolgt hebben en er gaat toch iets mis kunt u mij <B>alleen</B> mailen op volgend e-mail adres: members@sat4all.com <P>Bedankt voor de medewerking!<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]<p>[ 25-06-2001: Bericht aangepast door: Toxic[Q] ]
Gast Geplaatst: 29 juni 2001 Geplaatst: 29 juni 2001 Ik heb destijds een account gekregen op mijn hotmail emailaccount, nu kan ik mijn password niet veranderen klopt dat?<BR>Waarom moeten we met eenvoudig na-tracebare emailadressen komen?? Neem me niet kwalijk maar in deze tijden waarin wij hobbisten worden afgestempeld als criminelen door een firma die in het nou zit en dus rare sprongen kan maken, vind ik dat je als member je identiteit moet beschermen en nooit met je gewone emailadres naar buiten moet treden.<BR>Duck
Ron Geplaatst: 29 juni 2001 Auteur Geplaatst: 29 juni 2001 Duck ik begrijp jouw zorgen maar je kunt altijd anoniem blijven. Er zijn voldoende internet providers waar je zonder enig probleem een gratis account aan kunt vragen waar je als e-mail adres een ander kunt opgeven als jouw eigen naam: Denk aan b.v. jaap.scheenbeen@hetnet.nl<BR>Wij hebben gekozen voor deze vorm omdat we te veel last hadden van bezoekers die alleen herrie kwamen trappen. Dat zal men op een ISP account als het net niet zo snel doen daar ik je dan kan vinden als het echt moet.<BR>Member gegevens worden door ons 100% vertrouwelijk behandeld. Sterker nog, zo worden niet eens ingezien als de member ons daar geen aanleiding toe geeft. Dus alleen in geval van account problemen of een heftig verbreken van onze regels.<BR>Deze keuze bevalt ons zeer goed omdat we nu stukken minder last hebben van herrieschoppers. Als we nu namelijk iemand verwijderen is de kans dat hij of zij onder een andere naam opnieuw opduikt namelijk stukken kleiner. Ik hoop dat nu het een en ander voldoende duidelijk is geworden.<BR>---<BR>M.b.t. het veranderen van jouw password.<BR>Eerst een nieuw e-mail adres invullen en dan krijg je automatisch een nieuw password. Dat kun je dan altijd nog veranderen naar een jouw vertrouwd password. Wel graag minstens 6 karakters. Jouw nieuwe e-mail adres is voor niemand zichtbaar en de member gegevens staan veilig op een server waar bedrijven als c+ nooit toegang op zullen krijgen.<P>Groetuh aan duckstad,<P>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 1 juli 2001 Geplaatst: 1 juli 2001 als ik mijn password wil veranderen dan moet ik en ander email adres ingeven want gmx mag niet meer !<P>want met mijn gmx kan ik op elke pc inkijken of ik mail heb en met mijn @home wil dat niet ?
Ron Geplaatst: 1 juli 2001 Auteur Geplaatst: 1 juli 2001 Ik wil dit bericht nogmaals duidelijk onder de aandacht brengen.<BR>Uit veiligheids overwegingen dient IEDEREEN zijn password regelmatig te veranderen. Heb je dus de laatste 2-3 maanden jouw password niet gewijzigd doe het dan NU!<BR>Wij hebben sterke aanwijzingen dat iemand in onze naam e-mail verstuurd en daarbij o.a. passwords van leden opvraagt met als smoes dat er aanpassingen in de account moeten worden gemaakt omdat de member anders mogelijk over een paar dagen niet meer zou kunnen inloggen.<BR>Als je een dergelijke e-mail gekregen hebt en deze e-mail was afkomstig van een @sat4all.com e-mail adres stuur ons deze e-mail dan even in zijn geheel door (forward/re-direct). Geef NOOIT jouw password door via e-mail. Je hoeft ons bij vragen ook niet noodzakelijk een password te geven, alleen een login naam of liever nog member nummer volstaat meestal. Leden die ons toch een password sturen krijgen altijd nieuwe account gegevens van ons terug (met een nieuw password).<P>Toxic[Q]
Aanbevolen berichten