Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gelezen in TeleSatelliet 08-09:<BR>Veelzijdig een Nieuwe CIM AlphaCrypt. Kan de Duitse betaal-tv aan (BetaCrypt), Irdeto en AlphaCrypt.<BR>Deze laatste kan ik in de Satelliet kaart van Lyngsat.com echter nergens vinden.<BR>Heeft iemand hier al eens van gehoord? blush.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Alphacrypt ci module = opvolger van irdeto allcam ci module.<BR>Alphacrypt kan zowel irdeto als ook Betacrypt decoderen (mits in bezit juiste kaart).<BR>Betacrypt is de "net iets andere" vorm van irdeto die door Premiere world, en de Oostenrijkers wordt gebruikt.<BR>Hoort dus ook meer bij irdeto thuis.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Kun je dus met Alphacrypt zonder meer Betacrypt decoderen? Dan wil ik ook wel zo'n cammetje....

Geplaatst:

@BIGfoot1972, nou,,,,Zonder meer,,,zonder meer,,,,je moet wel het juiste kaartje hebben natuurlijk.<BR>Ook is deze ci niet 100% te vergelijken met de 4.7 of Freecam 2 software, ds9 schijnt er dus niet op te werken (seca en viaccess)<BR>schade aber man kann sich wieder die Deutscher anschauwen, ofzoiets:-)<BR>peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Ik heb al Seca en Viacess dus als ik met zo'n kaartje nog Irdeto en Betacrypt heb, is de verzameling compleet zeg maar...

Geplaatst:

Ze doen dus voorkomen of er meer dan twee systemen 'in zit' maar doet alleen Irdeto en BetaCrypt. <BR>Daarbij schijnt de levering uitgesteld te zijn, naar wat ik begreep op last van Premiere World. shocked.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Bedankt voor de info, zal ik tzt es bekijken of dat de moeite waard is, hoewel films in het Duits me niet echt aanspreken wink.gif" border="0

Geplaatst:

@Prutsie:<BR>Nu we het er toch over hebben.<BR>Als je twee ci slots in je AD3000IP hebt, wat voor cam is er dan op de markt om meerdere systeem te kunnen ontvangen. <BR>Of is er voor mij niets? frown.gif" border="0 <BR>Momenteel heb ik een Aston en Viaccess.<P>GroetJe<BR> smile.gif" border="0

Geplaatst:

Zijn die dingen nog ergens te koop trouwens? En heeft iemand goede ervaring hiermee?

Geplaatst:

@MacGuiness,<BR>als je een oud type (geen eurocam) irdeto ci module hebt kan je deze met een nokia MM9600 of een notebook met pcmcia slot omprogrammeren naar allcam 4.7 of freecam 2.0x.<BR>je kan dan in deze omgeprogde ci een ds-9 kaartje stoppen. via die omgeprogde irdeto ci kan je dan seca, viaccess, irdeto, en betacrypt kijken.<BR>Helaas zijn de oude irdeto ci modules niet meer nieuw te krijgen, en gebruikt kosten ze een vermogen. het is wat de gek ervoor over heeft. vraagprijzen van DM750 zijn eerder regel dan uitzondering. een alphacrypt zou dan dus de betaalbare oplossing kunnen zijn.<BR>Geen seca, en viaccess, maar wel irdeto en betacrypt (premiere world).<BR>zelf heb ik ook nog niet zo'n alphacrypt, maar ik ben wel in't gelukkige bezit van een irdeto euro ci die omgeprogrammeerd kan worden. ik zit alleen nog te wachten op iemand die dit voor mij kan doen, omdat ikzelf geen notebook met pcmcia bezit.<BR>peter.

Geplaatst:

Waarom zijn die 4.7 modules eigenlijk van de markt af gegaan? Verboden ofzo?

Geplaatst:

De 4.6 en 4.7 irdeto CI's zijn om te proggen zodat men zonder kaart (echt waar hoor!) naar o.a. pw en c- kan kijken.<BR>Updaten van keys gebeurt met de afstansbediening van je receiver volgens mij, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik vermoed dat de remote keys die in diverse boards staan (steeds 3 bits) hiertoe dienen.<BR>In Duitsland wordt het veelvulding toegepast, ik denk in nl veel minder, of zit ik daar mis?<P>Groetjes<BR>Jonas

Greetz van Jonas

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Geplaatst:

Heeft er dan al iemand ervaring met die alphacrypts of zijn dit alleen maar geruchten ?

Geplaatst:

Op Premiere World zijn diverse films nog eens extra gecodeert (Jugendschutz, voor 22 uur). Dat is wel een problem met de Alphacrypt CAMs.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.