Ga naar inhoud


[Pioneer] tips voor kopen diseqc motor


Gast mindzork

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb onlangs mijn dbr-120 opnieuw gepatched naar de nieuwste zibi firmware en wil nu maximaal gebruik gaan maken van de pioneer. Met de nieuwe mogelijkheden zou ik graag een diseqc motor willen gebruiken. Nu heb ik daar een aantal vragen over:

-Moet ik nog op bepaalde specificaties van een te kopen motor letten (graag hoor ik welke merken/typen er gebruik worden)?

-Momenteel heb ik twee lnb's op mijn schotel. Heeft dit nog zin in combinatie met een motor of kan ik beter teruggaan naar 1 lnb?

-Zit er veel vertraging tussen het zappen van de ene satelliet naar de andere?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iemand misschien ooit van het volgende aparaat gehoord?:

CHESS SKY SCANNER DISEQC ROTOR

 

Gaat dit werken op de pioneer? Want ik weet niet of een diseqc rotor hetzelfde is als een diseqc motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mindzork,

 

HIER staat er e.e.a. over.

 

Wat moet deze eigenlijk kosten, waar je hem hebt gevonden ?

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
-Momenteel heb ik twee lnb's op mijn schotel. Heeft dit nog zin in combinatie met een motor of kan ik beter teruggaan naar 1 lnb?


2 LNb's heeft weinig zin omdat je de motor niet aan kan sturen als je de switch er tussen in laat zitten met jouw receiver, althans dat vermoed ik.

Je zou de 2e LNB kunnen laten zitten zodat je bijv Hotbird op een 2e receiver kan kijken die daarmee verbonden is wanneer je op de Astra 1 staat afgesteld (of Thor wanneer motor op Sirius) maar dat lijkt me meer een theoretische mogelijkheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...