Reiderlander Geplaatst: 25 december 2003 Geplaatst: 25 december 2003 Ik wil een standalone dvd brander op de dreambox aansluiten, kan ik films van de dvd speler opnemen die met macrovision beschermd zijn? M.a.w. ik wil dvd kopieren naar hardisk van de dreambox via de scart aansluiting en daarna terug naar de dvd recorder op een lege dvd+r schijfje. Voor ik een recorder aanschaf wil ik graag weten hoe de dreambox omgaat met macrovision. Johan
dreamboy Geplaatst: 25 december 2003 Geplaatst: 25 december 2003 met de dreambox kan je enkel opnemen via de interne tuner, niet via de scart. VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
Bigfoot Geplaatst: 25 december 2003 Geplaatst: 25 december 2003 Als je DVD's wilt kopieeren kun je het beste een DVD brander voor in de computer kopen. Het vergt namelijk enkele bewerkingen waaronder het "rippen" van een DVD om de kopieerbeveiliging eraf te halen. Vervolgens dien je vaak nog te comprimeren omdat de DVD's die je kan kopen/ huren niet op een DVD-R of DVD+R schijfje passen.
Reiderlander Geplaatst: 25 december 2003 Auteur Geplaatst: 25 december 2003 Dat "enige bewerkingen" is mij te veel van het goede, vandaar een standalone als een philips dvdr 70 of 75 deze aan de dreambox hangen en gewoon opnemen, dan kan er 1 tot 6 uur video op een dvd+r. Jammer dat de dreambox niet kan opnemen van externe bron. was een leuke extra geweest. Neem aan dat opnemen van de dreambox geen problemen geeft. toch? ( geen onverwachte groene schermen????) Johan
Gast Geplaatst: 25 december 2003 Geplaatst: 25 december 2003 Citaat: Dat "enige bewerkingen" is mij te veel van het goede, vandaar een standalone als een philips dvdr 70 of 75 deze aan de dreambox hangen en gewoon opnemen, dan kan er 1 tot 6 uur video op een dvd+r. Jammer dat de dreambox niet kan opnemen van externe bron. was een leuke extra geweest. Opnemen via de SCART gaat via een digitaal-analoog-digitaal stap die niet echt nodig is, en ook nog eens het macrovision probleem toevoegt. het lijkt met dat wat jij wilt geen Dreambox-toepassing is. De Dreambox kan dit niet, en je hebt er helemaal geen Dreambox voor nodig.
Reiderlander Geplaatst: 25 december 2003 Auteur Geplaatst: 25 december 2003 Heb net even een video recorder aan de dreambox gehangen. Inderdaad, van de video naar de harde schijf v/d dreambox gaat niet.(het signaaltje wordt gewoon doorgelust naar tv scart) Van de hardeschijf/tuner naar video werkt perfect. Bedankt voor jullie antwoorden. Johan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen