Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie weet hoe je een telnet logon kan automatiseren dmv van dubbelklikken van een batch file?

Wat ik graag zou willen is m'n NFS mount commando laten uitvoeren wanneer ik m'n PC opstart. Ik weet dat ik dit ook in m'n DB kan opgeven, maar m'n PC staat niet altijd aan en op een of andere manier reageert m'n WOL op m'n PC niet goed als ik via het file menu van m'n DB naar m'n NFS schrijf ga. M'n DB staat minstens altijd op Stand By dus een batch file in windows startup zou ideaal zijn. (MAW ik hoef dan niet m'n DB te rebooten als die niet meer gemount staat)

ThnX

Raphie

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:
Citaat:
Wie weet hoe je een telnet logon kan automatiseren dmv van dubbelklikken van een batch file?

Wat ik graag zou willen is m'n NFS mount commando laten uitvoeren wanneer ik m'n PC opstart. Ik weet dat ik dit ook in m'n DB kan opgeven, maar m'n PC staat niet altijd aan en op een of andere manier reageert m'n WOL op m'n PC niet goed als ik via het file menu van m'n DB naar m'n NFS schrijf ga. M'n DB staat minstens altijd op Stand By dus een batch file in windows startup zou ideaal zijn. (MAW ik hoef dan niet m'n DB te rebooten als die niet meer gemount staat)

Bill Gates houdt niet zo van batchfiles. Vindt ie ouderwets.
Klikken met de muis is gebruikersvriendelijk!
Daarom heeft de wereld nu RSI.

In een PC met Linux zou je dit kunnen doen met het programma "expect", waarmee je iedere tekst dialoog kunt automatiseren. Dit zit standaard bij Linux.
Je maakt dan zo'n file:

#!/usr/bin/expect --

spawn telnet dreambox
expect "login:"
send "root\r"
expect "word:"
send "dreambox\r"
expect ">"
send "mount ... \r"
close
wait

Dit kun je dan runnen en daarmee vanalles automatiseren.
Ik geloof dat daar ook wel een Windows variant van gemaakt is, die zul je dan ergens moeten downloaden.
Tik maar eens "expect for windows" in bij google.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen