Gast Geplaatst: 26 december 2003 Geplaatst: 26 december 2003 Heb zonet op de asus website de sounddriver voor linux gedownload, het rare aan dit alles is dat deze in een exe file zit, nu is mijn vraag hoe ik dit in godsnaam kan gebruiken om eventueel uit te pakken en te compilen. Code: [root@...]# chmod 755 Linux.exe[root@...]# ./Linux.exebash: ./Linux.exe: cannot execute binary file MVG Black-Dragon
RobbieT Geplaatst: 26 december 2003 Geplaatst: 26 december 2003 Ik weet niet om wat voor Asus board het gaat, maar voor de meeste is de driver al in de kernel beschikbaar en moet je hem alleen als module of direct in de kernel compileren. Je moet even uitzoeken welke kernel je draait en welk type geluidschip er op je board zit. Ik heb zelf een Asus A7V333 board en heb alles werkend. Rob Thonus CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Geplaatst: 26 december 2003 Geplaatst: 26 december 2003 Het gaat omtrent een barebone systeem, Terminator K7, ik zal deze zodra eens opensmijten dat ik de geluidchip vind en de nr opschrijven die er op staat mss als ik dan goed zoek dat ik vind om welke soundcard het specifiek gaat. MVG Black-Dragon
Lucky_Luke Geplaatst: 26 december 2003 Geplaatst: 26 december 2003 "head --bytes=2 ./Linux.exe" levert toch niet 'MZ' op??? anders even uitpakken onder msdos/xdos/windows etc.. Lucien
Gast Geplaatst: 26 december 2003 Geplaatst: 26 december 2003 Ben je wel zeker dat je de juiste drivers hebt te pakken. Linux gebruikt geen extensies om een executable aan te duiden. In plaats daarvan wordt er een speciale mode toegekend aan een bestand, zodat het uitvoerbaar wordt. Probeer anders deze ééns:alsa (Advanced Linux Sound Architecture) is een open-source project dat GNU/Linux drivers levert voor veel verschillende geluidsapparaten, uitlopend van simpele onboard geluidschips tot professionele geluidskaarten. Standaard worden er OSS/Free drivers met de linuxkernel meegeleverd, deze ondersteunen echter veel minder geluidsapparaten dan de alsa-drivers. Bovendien kennen de alsa-drivers geavanceerdere mogelijkheden. alsa-project
Gast Geplaatst: 27 december 2003 Geplaatst: 27 december 2003 Ik heb de drivers kunnen unpacken, deze heb ik even gedaan via mijn Windows onder linux (win4lin), deze bevatte drivers van het ALSA project... De exe file was een selfexecutable van winace. Bij deze mag dit topic gesloten worden. MVG Black-Dragon
scrolll Geplaatst: 27 december 2003 Geplaatst: 27 december 2003 Ik gebruik ook een asus terminator K7 DDR. De update file is in *.zip http://www.asus.it/support/download/item.aspx?ModelName=Terminator%20k7-DDR&Type=All Ik heb echter een andere ervaring. De update voor W-XP USB-Winxp.zip Bleek een oudere versie te zijn dan op mijn systeem was geinstalleerd. Ik heb het geluid nog niet aan de gang ALSA geeft nog niet thuis. scroll
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen