Ga naar inhoud

Progressive Pal decoder voor Schotel ontvangst.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is dit nu een hele domme beginnersvraag ????

Ik ga binnenkort verhuizen van een studenten kamer naar een woonhuis en wil het 1 en ander aanpakken.

Ik lees vele forums en sites en zo kwam ik erachter dat er in het fak jargon Progressive Pal bestaat.

DVD speler die dir ondersteumem met combinatie van een lcd projector(beamer schijnt negatief te gaan klinken) of crt projector geeft een vele malen beter beeld.

Nu ben ik ook zeer sterk aan het overwegen om de kabel eruit te gooien en Sateliet ontvangst op te nemen in het budget.

Nou leggen die grijze hersen cellen een link, tussen Progressive Pal en Sateliet decoders.

Ik ben er al achter b.v. (easy als je de forums leest) dat spdif uit een decoder (mits programma het uitzend) keurig dts geluid meegeeft.

Kan iemand mij hier verhelering op geven ???

Waar ik nu aan denk is het volgende :

-Sateliet decoder Topfiel 5000 voor de dubbele tuner en HD voor openemn

-CRT aan plafond in de trapkast wegwerken

-mat wit scherm

-Camcorder die progressive pal kan opnemen Sony dcr-pc330

-Progressice DVD speler geen voorkeur nog.

-Pc doorkoppelen aan de crt voor weergeven Divx en Xvidz (Wordt ook steeds vaker met AC3 geript)

Maar goed hoofdvraag :

Sateliet ontvangers hebben die ook Iets met Progressive Pal te doen ?

Groetjes Tom

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Geplaatst:

Goede vraag maar het is niet echt iets wat je hebt in de sat receivers die je voor consumenten tegenkomt, en ik vraag me ook af of het zin heeft omdat het toch de bron is die de kwaliteit bepaald. En dat is het signaal in een bepaalde kwaliteit en bitrate die van de sat af wordt gestraald.

Misschien dat het bij HDTV ontvangers zin heeft?

Lees ook deze topics bijv.

http://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Number=366280

http://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Number=297139

Geplaatst:

Hoi ,

Dankje wel voor die threads met wat extra uitleg ben weer wat wijzer. Komt erop neer denkik dat het niet zoveel zal uithalen voor de moeite die ik moet doen om het te gaan gebruiken vanaf een sateliet receiver.

Als iemand nog meer weet hoor ik het wel..

Greetz

Tom

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Geplaatst:

Dat zou ik zelf ook denken. Pas met HDTV zou je een vervangende sat receiver gaan willen kopen, die dat mogelijk wel heeft.

Voor je huidige set raad ik je een Topfield 5000 of een Dreambox 7000 aan.

Geplaatst:

Een Topfield 5000 is een prima receiver maar ga je voor het beste beeld en de meeste mogelijkheden (behalve een twin tuner dan), neem je een Dreambox 7000.

Tox.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen