Ga naar inhoud


Loewe ARS Digital TV 2 Twin-Sat-CI P


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Forumleden,

 

Ik sta momenteel op het punt een nieuwe Loewe Mimo 32" breedbeeld televisie aan te schaffen en het leek me daarom een goed moment om over te stappen op digitale televisie.

Nu hebben Loewe tv's de mogelijkheid een sataliet module in te bouwen waarvan ik de specificaties hieronder heb weergegeven:

------------------------------------------------------

Algemeen

für Chassis Q2500

für TV´s Spheros 42 HD W | Spheros 42 HD T | Spheros 42 HD S | Spheros 42 HD C | Articos 32 | Aconda 9581 ZWH | Aconda 9581 ZW | Aconda 93102 | Aconda 9381 ZW | Aconda 9372 ZP | Aconda 9272 ZP | Mimo 32 | Mimo 29 | Mimo 28 | Virtros 6381 ZW | Vitros 6370 ZW | Vitros 6372 ZP | Aventos 3981 ZW | Aventos 3972 ZP | Aventos 3970 ZW | Aventos 3781 ZW | Aventos 3772 Z | Cantus 3872 ZP | Cantus 3870 ZW

für TV's Aconda 9281 ZW

besteht aus Einzelkomponenten Digital-TV Decoder 2 S-CI P; Twin-Sat 6

Uitrusting

Geeignet für Premiere +

Common Interface (Anzahl der Slots) 2

Individuelle Programmsortierung nach Alphabet, nach Bouquet, numerisch

Software-Update über Satellit (Astra 19,2° Ost) +

Audio-Ausgang für Dolby Digital Datenstrom (AC 3) + *elektrisch

Elektronische Programmzeitschrift (EPG) + *getrennte EPGs für TV und Radio; Inhalt abhängig von den ausgestrahlten DVB-SI Daten der Programmanbieter

Sprach-/Tonauswahl + *Auswahl von Sprache und Tonformat wenn vom Programmanbieter unterstützt

Programma-posities 1470

PIP (über Twin-Sat) +

Einheitliche Programmliste für analog und digital (inkl. verschlüsselte Programme z.B. PayTV) +

Videotext Reinsertion +

Tuner / Frontend

1 hybrider Digital/Analog-Tuner (für DVB-S) +

1 zusätzlicher Analog-Tuner +

Demodulation QPSK

Eingangs-Frequenzbereich in MHz 950-2150

LNB-Steuerung 13/18 V; 22 kHz; Tonburst; DiSEqC

Beeld

Video-Dekodierung MPEG-2

Videoauflösung Pixel x Zeile CCIR 601 (720x576)

Bitrate in Mb/s 1,5 - 15

Geluid

Audio-Dekodierung MPEG, Layer 1+2

Audio-Tonformate Dolby Digital, PCM, analog Stereo

Digitaler Audioausgang + *intern an Dolby Digital-Modul (optional erhältlich) und extern an AV-Receiver

Ontvangst

Premiere +

FreeTV +

unverschlüsselte digitale Radioprogramme (DVB-S) +

verschlüsselte TV-Programme (z.B. PayTV) +

verschlüsselte Radio-Programme (z.B. PayRadio) +

Aansluitingen

Audioausgang Cinch + *über TV

Digitaler Audioausgang S/PDIF +

Scart + *über TV

RS 232 +

----------------------------------------------------------

In eerste instantie wil ik de normale TV zenders die ik nu via de kabel ook al kan ontvangen via de sateliet kunnen ontvangen, maar dan met digitaal beeld en geluid (DD/DTS?). Daarnaast lijkt het me ook niet onaardig de optie open te houden om paytv te kunnen ontvangen (zoals canal+ bijv.) en in de toekomst als de nieuwe algoritmes weer gehacked zijn een heel scala aan gave kanalen te kunnen ontvangen.

 

Nu ben ik een tijdje op dit forum aan het lezen en ik zie door de termen het bos niet meer. Ik wil me graag in het hele satalietgebeuren verdiepen, maar moet op zeer korte termijn de beslissing mbt deze module nemen -> dan kan ik hem meteen laten inbouwen en hoef ik in een later stadium niet nog een keer mijn hele tv weg te brengen.

 

Het voordeel van deze tuner is voor mij de integratie met de televisie wat me een extra kastje en A.B. scheelt (zou niet weten waar ik een externe decoder netjes zou kunnen wegwerken -> WAF). Wat ik graag zou willen weten of ik met deze interne module klaar ben voor de toekomst of dat ik toch essentiele modaliteit mis wat ik wel met een externe tuner heb.

 

Alvast bedank voor de hulp

 

Rogier

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...