Ga naar inhoud


LNB voor Astra en Hotbird


Gast buizer

Aanbevolen berichten

Technisch vraagje:

 

Wil kijken naar Astra en Hotbird en wil 1 enkel monoblock kopen echter voor natuurlijk de twee tuners. Voldoet de onderstaande nou wel of niet?

 

MONOBLOCK TWIN MBT 22

 

.... 10.7 - 12.75 GHz Astra-Eutelsat LNB

mit integriertem Doppelfeedhalter und DiSEqC

 

Für zwei Teilnehmer!

 

Het heeft twee uitgangen. Wat me ook opvalt is dat die dingen vrij duur zijn! (89). Is een 86 cm dish net voldoende?

post-2314-1318257859,3169_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedoel je dan twee schotels met elk een twin LNB waarvan 1 schotel gericht is op hotbird en de andere LNB met schotel naar de Astra? Dit kan ik namelijk ook goed doen want ik heb toch 2 van die soepborden op het dak.

 

Maar met twee twin LNB's moet ik volgens mij een externe switch kopen want ik heb een Strong (1 tuner) en een Topfield 4000 (2 tuners).

 

Of kan ik maar gewoon beter van alles afzien en een roterbare kopen met een twin LNB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou losse lnb s kopen.

Ik heb zelf ook eerst met een monoblock met 2 uitgangen gewerkt maar het is echt zo dat enkele zenders wegvallen als de ene tuner aan staat.

Het is dan wel zo zeggen ze dat het 2 onafhankelijke lnb s zijn in een monoblock, maar dat is echt niet 100 procent omdat enkele zenders wegvallen.

Heb het zelf ervaren.

 

Ik heb momenteel invacom 0.3 lnb s met 4 uitgangen en diseqc switch werkt prima. En je kunt later ook nog een extra schotel aansluiten. Met monblock gaat dat ook niet natuurlijk.

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schans,

 

Wat heb je dan precies, 1 LNB Quatro met een 4/2 switch? Maar dan heb je toch maar 1 satelliet? Ik wil juist ook hotbird erbij....

 

Met eigenlijk 3 tuners (1xStrong+2x tuners Topfield) is het me niet geheel duidelijk wat ik nodig heb. Volgens mij de meest luxe oplossing bestaat dan uit 2x LNB triple uitgang en 6/3 switch. Dit alles voor de twee schotels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Buizer,

 

Ik heb zelf ook de MBT22 en aangesloten op de Topfield 5000 met dubbele tuner. Werkt prima, van uitval van enkele zenders heb ik nog niets kunnen bespeuren maar sluit dat niet uit. Als je met één ontvanger werkt met dubbele tuner zoals bijv. de Topfield 5000 zoals ik die dus ook heb dan is dit een uitstekende oplossing. Ik heb geen ervaring met het aansluiten van twee separate sat ontavngers op één MBT22. Als je voor deze optie kiest zorg er dan voor dat als je achter de LNB staat met je gezicht naar de schotel dat dan de rechter LNB op Hotbird word uitgericht. Als die goed staat dan heb je automatisch Astra goed staan. Let er ook op dat de Diseq switches in het installatie menu ongelijk staan, bijvoorbeeld bij Hotbird op 1 van 4 en bij Astra op 2 van 4.

Ik heb de spullen bij **$*@*%*&^*#** in Groningen gekocht en volgens mij was de MBT22 daar 69 euro.

Veel succes met je overwegingen.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 invacom quad lnb s en 2 schotels 1 astra/hotbird en 1 astra2 schotel.

 

TOPFIELD PVR5000 EN ECHOSTAR CI808 VOOR SLAAPKAMER

dit werkt prima ,natuurlijk met diseqcswitch.

 

Ik had eerst duoblock met 2 uitgaingen 1 uitgang naar echostar (slaapkamer)

en 1 uitgang naar topfield pver 5000.

 

in tuner 2 van topfield 5000 had ik astra2 lnb.

 

nu dus alle 3 satellieten onafhankelijk van elke tuner ontvangen.

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

@schans

 

Je zegt 3 Invacoms te hebben maar twee schotels. Ben ff de draad kwijt...

 

Heb je nu toch 3 schotels of 2? Als je er twee hebt, waar laat je dan de derde LNB? En wat voor een switch heb je?

 

@jan

 

Klinkt weer positief en dan hoef ik niet een switch te kopen. mooie prijs, kan je ff pm welk adres/url dat is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...