Gast Geplaatst: 28 december 2003 Geplaatst: 28 december 2003 Om een S-VHS (Y/C) signaal op een vcd of dvd te branden moet dit eerst naar digitaal signaal worden omgezet. Ik heb hier een pinacle pctv pro voor, die een antenne ingang, een composiet video ingang en een s-vhs ingang heeft. Op deze s-vhs ingang heb ik een satelliet ontvanger aangesloten. Ik ben echter niet zo kapot van de video kwaliteit die er overblijf. Bij stilstaande beelden gaat het nog wel, maar snelle bewegingen is een ramp, details verdwijnen totaal en bv een verticaal snel bewegende hand bestaat uit horizontale strepen. Net alsof de interlineering van het beeld zichtbaar wordt. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met een trage A/D omzetter met bovendien een lage resoutie. Iemand eerder tegen deze problemen aangelopen? Suggesties voor een kaart met een betere A/D omzetting zijn welkom.
Gast Geplaatst: 15 januari 2004 Geplaatst: 15 januari 2004 Wat ik heb is een Pinnacle PCTV SAT kaart weaar ook een comp. en S-video ingang opzit + Sat TV. Ik heb uitmuntende beeldkwaliteit bij opname via S-video ingang.Hij alle formaten op VCD SVCD DVD MINIDVD. Zelfs bij VCD opname heb ik volle beeld en geen blokjes,alles loopt vloeind(ik begrijp niet hoe dat kan ,want bij VCD opname heb je altijd blokjes). De software waarmee die werkt is van de beste kwaliteit(ik heb vele softwares geprobeerd).Ik denk dat jouw kaart en software niet van goede kwaliteit is, want die kaart van jou is niet zo best ,ik had hem ook gekocht en was niet tevreden.
Lamko Geplaatst: 15 januari 2004 Geplaatst: 15 januari 2004 Die lijnen kun je weghalen door er een deinterlace filter overheen te draaien dit kan met het programmma virtualdub. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast Geplaatst: 15 januari 2004 Geplaatst: 15 januari 2004 Bedankt voor de antwoorden, ik zag een paar topics terug ook een oplossing door een dll file te vervangen. Maar ik heb inmiddels een andere videokaart gekocht, die bood wat meer mogelijkheden en is beter.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen