revmoon Geplaatst: 28 december 2003 Geplaatst: 28 december 2003 Je leest vaak dat je een flash erase moet doe na installatie van een nieuw image omdat de settings een ander formaat hebben. Dat klopt inderdaad soms, maar niet altijd. Als je goed oplet, dan zie je dat bijvoorbeeld de sattelliet instellingen anders zijn. Was het eerst een lijst met als format: positie in lijst:positie in 1/10 graad, dan zijn ze daarna bijvoorbeeld omgedraaid. Maar dat zijn zaken die bekend kunnen zijn, en makkelijk om te vormen zijn met behulp van een shell scriptje ofzo. Het nadeel van elke keer de flash erase is dat ik mijn settings dan allemaal kwijt ben, en met een draaibaar systeem kost het veel tijd het er allemaal weer in te zetten. Is het wellicht mogelijk om een overzicht te maken van welke settingsformaten allemaal gewijzigd zijn in een image, zodat de bestaande settings eenvoudig kunnen worden omgevormd en ik de tijd bespaar om het elke keer opnieuw in te voeren? Groet, --DJ
Gast Geplaatst: 28 december 2003 Geplaatst: 28 december 2003 Citaat: Je leest vaak dat je een flash erase moet doe na installatie van een nieuw image omdat de settings een ander formaat hebben. Dat klopt inderdaad soms, maar niet altijd. Als je goed oplet, dan zie je dat bijvoorbeeld de sattelliet instellingen anders zijn. Was het eerst een lijst met als format: positie in lijst:positie in 1/10 graad, dan zijn ze daarna bijvoorbeeld omgedraaid. Maar dat zijn zaken die bekend kunnen zijn, en makkelijk om te vormen zijn met behulp van een shell scriptje ofzo. Het nadeel van elke keer de flash erase is dat ik mijn settings dan allemaal kwijt ben, en met een draaibaar systeem kost het veel tijd het er allemaal weer in te zetten. Is het wellicht mogelijk om een overzicht te maken van welke settingsformaten allemaal gewijzigd zijn in een image, zodat de bestaande settings eenvoudig kunnen worden omgevormd en ik de tijd bespaar om het elke keer opnieuw in te voeren? Groet, --DJ De satelliet en programma settings zijn meestal hetzelfde. Je kunt deze gewoon copieren van je vorige versie. Ik backup regelmatig de /var directory (behalve /var/tmp en /var/mnt natuurlijk) en als ik een erase gedaan heb copieer ik gewoon de settings terug door in de directory /var/tuxbox/config/enigma de volgende files terug te copieren: bouquets services* userbouquet* Dit heeft me nog nooit problemen opgeleverd. Misschien is er ooit een wijziging geweest in het format van deze files maar dat is dan al even geleden. Daarnaast is er in die directory de file "registry". Die is net zo opgebouwd als de Windows registry, en net zo vervelend ook. De enigma applicatie leest hier allerlei variabelen uit, maar de structuur van de file is niet zodanig gemaakt dat een nieuwe versie van enigma de vorige registry file kan gebruiken. Als er ergens wat aan de structuur van de file veranderd is dan loopt meteen alles in de soep (waarden schuiven op). Deze file moet je dus zowizo wissen, en het is ook geen tekstfile dus met shellscripts is er ook weinig mee te doen. Dit zou verbeterd moeten worden, want het is heel vervelend dat je steeds alles kwijt bent (met name de rotor instellingen zijn iedere keer veel werk). Als je wat wilt programmeren dan zou ik zeggen maak hier een betere oplossing voor, bijv met XML zoals de andere files in de dreambox. Tenslotte is er nog de directory structuur. Bij een flash erase wordt /var_init gecopieerd naar /var, en het komt wel eens voor dat er een directory bij gekomen is of een file ergens. Daarvoor is wel een shellscriptje te maken wat de huidige /var update met nieuwe dingen uit /var_init.
Ome Merde Geplaatst: 28 december 2003 Geplaatst: 28 december 2003 Citaat: Het nadeel van elke keer de flash erase is dat ik mijn settings dan allemaal kwijt ben, en met een draaibaar systeem kost het veel tijd het er allemaal weer in te zetten valt reuze mee hoor. ik doe hier geregeld een flash-erase en heb de zaak ook draaibaar. binnen 5 minuten draait alles weer als vanouds. met dreamupdate laadt ik de settings via internet weer in de DB, radegast.cfg en romu.cfg weer even goed zetten, samba weer ff installeren et voila ... hoe meer plugins/images/etc, hoe meer tijd ... merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen