Ga naar inhoud


ADSL Router programmeren lukt niet


Gast pssat

Aanbevolen berichten

Ik heb een adsl router incl firewall.Het is een 4 poort switch.

Ik wil deze graag programmeren zodat ik via deze router een adsl verbinding kan op bouwen.Echter heb ik alleen een mac adres van dit apparaat.Als deze aansluit op een netwerk kaartje dan krijg ik wel een ip adres maar een gatway weet ik niet kan iemand mij misschien helpen om deze toch te kunne laten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een adsl router want als ik namelijk de adsl aansluit dan gaat de wan led constant branden dus lijnsync is oké.

Echter er staat geen merk op.

Het is een 4 poort switch incl adsl en heeft een usb modem

het enige wat ik heb is een mac adres

Kun je niet een slib verbinding opbouwen of is dit niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal de router moeten aansluiten op je ethernetkaart van je pc (met een ethernetkabel), icm je usb modem zal je je pc altijd aan moeten laten. Verder zal je met je netwerkinstellingen moet rommelen, tc/ip etc instellen als automatisch ip adres enz.

Verder zal je zelf moeten uitzoeken hoe het werkt, want dat is niet zo makkelijk te beschrijven.

 

Grtz, Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

negen van de 10x is het IP-adres 192.168.2.1

 

misschien zit er een reset-knop op (heeeeel klein gaat waar je net een eind paperclip in kan douwen). die zou je eens 3 sec. ongeveer ingedrukt kunnen houden.

 

als je hem via de webinterface niet kan benaderen en je weet ook geen merk/type en je kan hem ook nog eens niet seriëel aansluiten (console aansluiting), dan wordt het een lastig verhaal.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je 192.168.254.254 al geprobeerd? Anders eens proberen om je IP nummer ook als gateway in te stellen. Wat krijg je als je in een dos venster ipconfig/all intypt?

 

Als je "binnen" bent in de router zul je daar ook je VPI en VCI in moeten stellen op resp. 8 en 48 (PPPoA(0) 8/48).

Verder moet ook VCMUX aangevinkt staan.

 

Maar eerst erin zien te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als z'n wan-led brand dan hoeft ie dat niet meer in te stellen want dan heeft ie verbinding met de dslam in de centrale...

 

Maaruhhh staat er ook geen serienummer op het modem? of een fabrikant of wat dan ook?

 

Trouwens Ome M wat heb jij bewerkt in de originele post?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...