Ga naar inhoud

multifeed lnb ( 2 losse LNB's)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb geprobeerd schotel uit te richten voor Astra en Hotbird,

met een Disqec switch.

De linker LNB heb gericht op Hotbird volgens tekening van Gerd <a href="//members.lycos.nl/ghr/Vaste Astra Hotbird opstelling.jpg" target="_blank">Tekening</a>

In de receiver heb ik Astra als antenna 1 ingesteld en Hotbird als antenna 2.

Ik kan echter alleen maar Hotbird kanalen ontvangen.

Bij Astra kanalen krijg ik de melding No Signal.

Ik heb een verstelbare multifeed houder gebruikt met LNB's zo dicht mogelijk bijelkaar?

Iemand enig idee ?

Geplaatst:

wat voor ontvanger gebruik je ? evt. je diseqc-switch instellingen overnemen in je settingslijst (bijv. Astra 19,2° oost is diseqc1 en Hotbird 13° oost is diseqc2).

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ontvanger type is Digital 1200 ondersteunt Diseqc 1.2.

Ik weet niet of ik voor deze ontvanger settings lijsten kan downloaden. Ontvanger heeft wel RS232 aansluiting.

Type ontvanger is niet zo populair denk ik.

Geplaatst:

Stel je LNB's eerst altijd afzonderlijk perfect af, dus zonder de diseqc ertussen te plaatsen, dan ben je daar reeds zeker van.

Begin pas daarna met de diseqc ertussen te zetten en met deze instellingen te knoeien.

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Geplaatst:

Lees ook eens deze topic .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Inderdaad , daar kies je hardwarematig de mode .

Met die Emitor word dat softwarematig gedaan en kan het maar zo gebeuren dat ie spontaan in een andere mode staat .

Als je em dan bij de schotel hebt gemonteerd ben je het (dak)haasje .

Gelukkig staat mijn 4-op-1 Triax tegen de achtergevel naast het raam van de (sat)hobbykamer en lopen 5 stuks ( 7 mtr lange ) caox-kabels (Astra Twin) tot voor m'n neus .

Vanaf het dak komen er nog 3 (150 cm Prime focus H2H met een Twin) en een 90cm Funke H2H met single lnb .

De swichten (spaun 4/1 een Emitor 4/1 en een 12V 2/1 )zitten op oog-hoogte tegen de muur .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Thanks JohnyBee,

heb eerst disqec eruitgehaald. Toen schotel met linkse LNB op Hotbird uitgericht, Daarna op Astra uitgericht met rechtse LNB. Afzonderlijk werkt het perfect met disqec alleen Astra. Heb toen settingslijst bijgewerkt en beide Satelieten zijn goed te ontvangen. het maakt niet uit op welke poort van de Diseqc je de LNB aansluit, als dit maar overeenkomt met je antenna settings in je receiverje.

Thanks

Bouh52

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen