Gast Geplaatst: 29 december 2003 Geplaatst: 29 december 2003 Satters, Vraagje over het aansturen van een draaibare schotel. Klopt het waneer ik zeg dat er twee verschillende motoren zijn ? (diseqc en actuator (wormwiel)) En kunnen beide motoren worden aangestuurd d.m.v. een ontvanger die diseqc 1.2 uitgevoerd is ? Of moet je voor een wormwielmotor weer een omvormer hebben. Welke van de twee is nou eigenlijk het beste, ik lees namelijk tegenstrijdige berichten. Thanks, Saku
prutsie Geplaatst: 29 december 2003 Geplaatst: 29 december 2003 Ja dat klopt. even heel kort. Diseqc = goedkoop, kan rechtstreeks worden aangestuurd via coax op ontvanger die Diseqc 1.2 ondersteund. 36 volt actuatormotor = heel erg degelijk maar prijzig. Aan te raden bij installaties die veel windbelasting moeten kunnen overleven. Aan te sturen via V-Box-->ontvanger die Diseqc 1.2 ondersteund. Een installatie met een actuatormotor is gewoon vele malen degelijker als een diseqc motortje. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 29 december 2003 Geplaatst: 29 december 2003 Bedankt voor dit korte maar duidelijke antwoord. Saku
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen