Ga naar inhoud


TF4000PVR groen beeld en andere vragen


Gast

Aanbevolen berichten

Beste Allen,

 

Sinds gisteren een TF4000PVR in mijn bezit. Netjes via de NL vakhandel, helaas is de winkel de rest van de week dicht, dus hier maar even wat vragen van een nieuweling.

 

Bij weergave via scart in RGB modus, is het beeld wat donker en een beetje groenig. Heb een hele goede (goldplated) scartkabel tussen tv en TF4000PVR. Heb reeds scart 1 en 2 geprobeerd, maar probleem blijft. Weergave via CVBS is beter qua kleur, maar minder qua detaillering. Iemand een oplossing?

 

Heb de crupton module voorzien van een C+ kaart die geactiveerd is. werkt goed, alleen krijg ik bij overschakelen de melding dat de uitzending gecodeerd is. Snap ik, daar zit juist die smartcard voor in het apparaat. Zet de TF4000 dan uit en aan of verwijder en installeer de smartcard even. Beeld komt dan weer terug. Probleem blijft dan even weg, maar een paar uur later bij zappen naar ander kanaal, wederom probleem. Heb al een beetje lopen zoeken in de threads en volgens mij moet ik de firmware updaten. Huidige firmware is van 12 mei 2003, TF-JPC 4.57.86

Iemand enig idee?

 

Zullen waarschijnlijk niet de laatste vragen zijn die ik ga stellen als newbie, maar het begin is er.

Dank voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als eerste welkom op het Board.

Ik zou als eerste je software update, kan via de satelliet.

Je moet dan even in het menu naar Update Firmware.

Als je in RGB een wat groene kleur zou je dat volgens mij kunnen aanpassen in het menu van de TF.

En anders eens in het installatie menu van je Tv kijken, of je daar niet iets kan aanpassen.(aangeven dat je digitale bronnen hebt).

 

S6 HW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Heb de laatste versie firmware Van sept jl) gedownload en geinstalleerd via de sat. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Groenig en donker beeld via RGB. Heb alle andere scart ingangen geprobeerd (volgens product support van TV wordt via scart 1 RGB ondersteund) Ook krijg ik bij het overschakelen naar andere zenders nog regelmatig de melding dat de uitzemding gecodeerd is, terwijl smartcard geactiveerd is. TF uit en aan of ci module verwijderen en plaatsen zijn dan de enige remedie. Mocht jij of iemad anders nog ideen hebben, most welcome.

Dank in ieder geval voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd ,een groenig beeld is niet normaal

Kan je niet even via een andere tv testen ?

En de beste module met een org C+ is toch de Aston 1.05 op dit moment.

Maar ik zou eerst toch even testen met een andere tv en anders even terug gaan

Grz Joop

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je meer aan de scarts hangen? sluit hem dan eens alleen aan

dan heb je waarschijnlijk geod beeld

diverse apparaten zoals dvd speler en videorecorder op dezelfde scart geven wel eens een afwijking in hjet beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn B&O TV (MX7000) heeft twee scart aansluitingen. Scart 1 is voor de video gereserveerd. Via deze scart wordt het videosignaal en andere info (zoals zenderindeling etc.) van de TV naar de video gestuurd. Deze uitgang heeft zeker RGB ondersteuning. Scart twee kan ingesteld worden op video2, CDV (voorloper van DVD, digitaal signaal.....denk ik) en video Aux. Ik heb beiden scarts geprobeerd, met verschillende instellingen. Het rare is dat in de RGB stand het beeld niet echt "Hulk-Groen" is, maar gewoon wat minder kleurig, met een beetje groenige zweem/sluier. Wel is het beeld wat gedetaileerder dan wanneer ik de TF in CDVS (wat betekent dit eigenlijk en wat is het verschil??) stand zet. CDVS is volgens mij minder van kwaliteit, maar ik kan het mis hebben. Voor allen die mijn "probleem" nog volgen, bij voorbaat dank voor geboden energie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Topfield ook via RGB aangesloten op mijn Philips breedbek, en heb de DVD-speler op de VCR-ingang van de Topfield aangesloten wat ook volledig met RGB werkt (en netjes doorlust). Het beeld is van beide perfect en zo maak je optimaal gebruik van de Scartaansluiting met RGB. De andere scarts op mijn TV hebben alleen CVBS (CVBS is composiet video) of SVIDEO. Als het goed is moet je zo altijd goed beeld hebben. Als dat niet zo is zou ik eerst, zoals al eerder aangegeven, de Topfield eens op een andere TV aansluiten om te kijken hoe het daar werkt via RGB.

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...