Gast Geplaatst: 30 december 2003 Geplaatst: 30 december 2003 Een vraagje of iemand het volgende al eens geprobeerd of bedacht heeft? Op de div satellieten staan naast tv en radio ook diverse data kanalen. Is het ook mogelijk om je dreambox hier "op af te stemmen" en dan dit data kanaal naar je PC te streamen om eens te kijken wat er in zit. Het zal allemaal wel gedocodeerd zijn etc. Maar misschien een leuk hobby projectje voor de regenachtige zondagmiddag/nacht. CU Albert
revmoon Geplaatst: 30 december 2003 Geplaatst: 30 december 2003 Ja, kan, zie hier: http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...rev=#Post348641 --DJ
revmoon Geplaatst: 30 december 2003 Geplaatst: 30 december 2003 Oh, en BTW is niet anders gecodeerd dan de MPEG stream waar hij in zit, en ja, dat betekent dat je met mensen hun downloads/surfen etc. mee kunt kijken.... Beetje slordig wel van die providers.... --DJ
hemertje Geplaatst: 30 december 2003 Geplaatst: 30 december 2003 is er niets voor te maken zodat je kan zien wat er o.a. verstuurd wordt? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
revmoon Geplaatst: 30 december 2003 Geplaatst: 30 december 2003 Zou kunnen, moet je wel wat voor doen: - sort of real time mpeg stream demultiplex - door de emu halen - datastream rebuilden - door een protocol analyser halen (ethereal/tcpdump) lastig maar wel te doen. ik denk dat de meeste zaken wel ergens vandaan te copy/pasten zijn. zodra de IP stream weer zichtbaar is, kun je van alles doen. Ik heb zelf vaak zat libpcap gebaseerde analyse shit geschreven, dus als het eenmaal IP is dan is het een eitje..... --DJ
hemertje Geplaatst: 30 december 2003 Geplaatst: 30 december 2003 ppppfffff, niet voor mij weggelegd... geef mij het eitje dan maar, graag met zout! misschien een leuk project voor 1 van de programmeurs? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen