Ga naar inhoud


Extreme: video neemt zwart-wit op...


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn extreme (zonder interne video, penta 1.09) heb ik aangesloten op mijn video. Hoe ik het ook aansluit, en ik heb diverse videorecorders en kabels gebruikt, de videos blijven opnemen in zwart-wit. Signaaldoorgifte is wel in kleur. Zoveelste ergernis v.d extreme. Iemand bekend met dit probleem? (Over dit probleem is eerder geschreven, toen bleef de discussie echter beperkt tot kabels!)

 

jroen

Link naar reactie
Delen op andere sites


X-treme staat op NTSC-uit of SECAM uit geschakeld.

De box zoals elke KAON doet PAL, NTSC en SECAM naar wens,

naast Letterbox, etc. Allemaal in te stellen.

Jouw TV neemt wel NTSC/SECAM kleur op de SCART in. (RGB vermoed ik)

Jouw videorecorder zal dit misschien niet doen op zijn SCART CVBS in, dit geeft zwartwit. Of is gewoon te oud en neemt alleen PAL

Niet alle scartpoorten op apparaten doen RGB sommige doen alleen CVBS

 

Probeer de X-treme op PAl-uit te zetten, dat zou moeten helpen. Zie je ook wat meer beeldvullend materiaal of minder, tís maar hoe je er naar kijkt. Dit gaat met dat knopje op de afstandsbediening ergens onderaan.

 

Ik vermoed dat jouw Extreme op NTSC staat daar hij op meerdere video´s problemen geeft. NTSC support op videos is er nog niet zolang.

 

Suc6

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een video hebt met super VHS, dit wordt niet door de xtreme ondersteund.

Je recorder neemt overigens wel gewoon in kleur op.

je kunt het probleem eenvoudig oplossen door een extra scartkabel van je VCR naar de TV te leggen.

De scartkabel van je ontvanger naar de VCR zorgt voor het signaal, maar voor het afspelen ga je dan rechtstreeks naar de TV.

Enigste nadeel als je op wilt gaan nemen dan zie je zwart/wit beeld en ook ik dacht telkens "dat gaat niet goed" maar ik ben er inmiddels aan gewend en het gaat zonder problemen.

 

suc6

 

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan wel zijn, maar als ik mijn JVC S-VHS recorder aansluit dan krijg ik zwart/wit beeld, sluit ik een standaard recorder aan dan krijg ik wel kleur, lijkt mij dan een logische verklaring dat het aan de S-VHS ligt, maar er kan natuurlijk een andere oorzaak zijn, maar ik gebruik zgn. goldplated Full-pin scart kabels dubbel afgeschermd, dus volgens mij kan het hier niet aan liggen.

Ik heb de scarts aansluiting waarbij staat VCR op de VCR aangesloten en de ander op de TV dus dat moet ook goed zijn.

Als ik mijn VCR rechtstreeks op de TV aansluit heb ik gewoon kleur en laat ik hem via de ontvanger lopen dan krijg ik zwart/wit als jij dan nog een andere conclusie/oplossing weet dan hoor ik het graag.

 

suc6

 

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...