Ga naar inhoud


TOPFIELD 5000 Juli FirmWare decoded


Gast

Aanbevolen berichten

Topfield 5000 firmware juli03 aston 1.05 orginele kaart voor de gratis zenders

 

Sinds gisteren krijg ik geen beeld meer op mijn topfield

Ned 1 tot Net10 wel op BNV of andere FTA.

hij start dan op met de bekende rode balk. Voorheen had ik dit ook weleens maar door de tuner uit/aan te zetten startte hij wel weer goed op (soms pas na 2 keer)

 

Als ik een opname bekijk welke gecodeerd is laat hij deze ook niet zien.

 

Heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn? hebben meer mensen hier last van? Ik weet wel dat enige dagen geleden Canal digitaal wel meer zou gaan decoderen en dat sommige decoders hier meer problemen mee kunnen krijgen.

 

Een firmware update naar 5 dec weet ik niet of dat wel verstandig is gezien de vele slechte reakties een upgrade naar augustus lijkt me misschien beter dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je kaart geen update gehad heeft. Ging dat een maand eerder wel goed? Wat je kan proberen is hem een tijdje laten staan op een NL kanaal of anders Canal+ bellen.

 

Sowieso lijkt het me verstandig om een nieuwe firmware erin te zetten. Die van juli is zwaar inferieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou wel kunnen maar hij werkte vanaf vanaf 31 december smorgens al niet meer, als ik een reeds gedecodeerde film bekijk gaat het goed, het is net alsof de kaart het niet meer doet , canal heb ik zojuist gebeld maar die zijn geheel gesloten , ik meende toch dat het mogelijk moet zijn om via een computersysteem je kaart te late activeren

 

Wat ik verder vreemd vind dat als je de eigenschappen bekijkt van de aston module dat er staat consulidation oid 1990 - 31 oktober 2003

 

ik had de decoder al geruime tijd aan laten staan maar dat mocht niet baten

 

bedankt voor je hulp en antoord, gezien er geen reakties zijn van andere die dit probleem ook hebben zal het wel lokaal probleempje zijn met mijn kaart,

 

ten tweede , welke updat adviseer je me die van augustus of die van dec en is er een een mogelijkheid om weer terug te gaan naar mijn oude firmware? (JULI)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal+ kan je vast wel helpen met je kaart, je ziet zelf ook aan de datum dat die geen update gehad heeft. Of mogelijk speelt hetzelfde probleem als bij de TF4000 dat als je een oude opname van september bekeken hebt, de receiver dan de "update" krijgt om de vervaldatum op eind oktober te zetten.

 

Ik heb hier nog de augustus firmware erin, maar ik heb geen ervaring met Canal+ kaarten erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt inderdaad heel sterk op het probleem wat in de 4000 ontstaat bij het afspelen van een wat oudere opname. De key op de Canal+ card wordt dan ook weer op de oude code gezet, en krijgt geen automatische update meer.

 

In dit geval (datum 31 oktober) kun je het zelf eventueel oplossen door een opname van oktober af te spelen, (dan gaat de datum op je card naar 30 nov) dan een van november (datum gaat naar 31 dec), en dan een van december, en dan staat de datum op 31 jan. Heb je geen opnamen dan zul je Canal+ om hulp moeten vragen.

 

Je voorkomt dit probleem door bij het afspelen van een opname die ouder is dan de lopende of voorgaande maand, voor het afspelen je Canal+ card uit de Topfield te verwijderen.

 

Tot op heden nog geen betere oplossing gevonden.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...