Gast Geplaatst: 25 april 2002 Geplaatst: 25 april 2002 Hallo ik heb een apollo programmer en gebruik eepedit(3.06.06.01)voor nagravision en heb het volgende probleem elke keer dat ik wil proggen krijg ik de melding "An error occured while writing to the AVR"dit zelfde doet hij ook bij Funprom bij electroplaza hebben ze mijn verteld dat het aan de kabel kon leggen of aan de aarding van de computer nou heb ik een andere kabel gebruikt en ook de computer geaard maar nog steeds hetzelfde de programmer is van funshop nu electroplaza volgens hun is de programmer heel. Heeft iemand anders ook dat probleem gehad? en hoe los ik dat op.bedankt alvast, teofiles
Gast Geplaatst: 26 april 2002 Geplaatst: 26 april 2002 Hoi, helemaal hetzelfde probleem had ik niet, maar ik had verschillende foutmeldingen. Probeer eens of je met i2cprog ook een melding krijgt als "can't write address 000f" o.i.d. Ik had dit namelijk bij het programmeren van de 24cl128 die erop zat. Daarvoor heb ik een andere programmer aangeschaft, de te-20. Met 1 pootje uit de socket kon ik deze programmeren. De atmel die erop zit kan ik met de apollo wel beschrijven. Hoe dan ook, heb jij de boxkey al? Die heb je nodig, hoor ik als je nog nagradingens wil kijken.
Gast Geplaatst: 27 april 2002 Geplaatst: 27 april 2002 Bedankt voor je antwoord de boxkey heb ik dank zij een memorydump op mijn ontvanger ook de IRD CamIRD en Zipcode dus daar licht het niet aan mn programmer herkent de chip maar zo gauw als hij begint te programmeren krijg ik het probleem ik heb er nog niet uit gekregen ik heb een atmel/pic programmer van ********** AT20 geloof ik daar heb ik wel seca mee gedaan,maar als ik mijn flash en interne eeprom er mee wil laden krijg ik de melding dat het niet het juiste formaat is,ik pas mijn flash en inteeprom aan voor mijn gegevens met GSA_v1 en daar komen dan mijn flash en inteeprom met mijn gegevens uitgerold,ik hoor wel wat jij daar van vindt,en nog bedankt. Teofiles
Gast Geplaatst: 27 april 2002 Geplaatst: 27 april 2002 Wat is nu het probleem? de apollo of ook wel funprom programmer genoemd of je receiver? voor apollo gebruik je alleen funprog 2.47 en funmagic, dat zijn de enige die via de LPT poort je apollo programmer kunnen aansturen. (Duwgati zal nog wel een weten, maar of hij hem getest heeft???) als je misschien een NT of w2k draait moet je wel de zogenaamde NT-drivers installeren voor het systeem. en check of je poort op ecp staat en geen interrupt fouten aanwezig zijn op je systeem. dus niet teveel door elkaar heen schrijven anders vinden we de vraagstelling niet erin.
Aanbevolen berichten