Gast Geplaatst: 4 januari 2004 Geplaatst: 4 januari 2004 Heeft iemand een idee wat er de oorzaak zou kunnen zijn van het volgend probleem : ik heb een Triax 80cm gericht op 43° Panamsat. Vorige week kreeeg ik nog beeld via m'n Humax 5400, maar de kwaliteit was niet zo goed. Ik heb de schotel dus wat fijner afgesteld en kreeg een signaal van 40% binnen. Maar nu heb ik geen beeld meer. De blauwe balk op m'n humax geeft dus signaal aan, maar de kwaliteit (rode balk) blijft op nul staan. Ik heb em zopas een scan laten doen op de Panamsat, maar ook zo vindt hij niks. Ik heb al aan de LNB in alle richtingen gedraaid, maar zonder resultaat. Kan iemand me helpen ?
prutsie Geplaatst: 4 januari 2004 Geplaatst: 4 januari 2004 Het lijkt erop dat je je schotel een tikje teveel hebt uitgericht. Ik denk dat je schotel nu op 1R op 45 West hebt staan. 2 graden verschil is maar een paar millimeter. Verder vind ik 80 cm. ook nogal ondermaats voor 43 West. Met een wat groter "wokje" heb je volgens mij een veel beter resultaat. Probeer eens een transponder in te scannen die op 45 West zit. Zie je zo of dit inderdaad zo is. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 4 januari 2004 Geplaatst: 4 januari 2004 Alvast bedankt Prutsie. Ik was intussen al bij Lyngsat aan het kijken wat er zoal op de 45° zit. Ik ga nu dus even het dak op om die schotel een duwtje te geven.
Gast Geplaatst: 4 januari 2004 Geplaatst: 4 januari 2004 OK Ik heb hem gevonden. Eindelijk ! Bedankt voor de tip, ik zat inderdaad op de verkeerde sat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen