Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft iemand ervaring hiermee? Heb van alles geprobeerd (op basis van info op dit forum), maar de dreambox krijgt geen verbinding (can't resolve hostname). Heb de SMC dezelfde SSID gegeven als de router (Netgear), kabel in port 1 van de SMC verbonden met de dreambox, com-instellingen in dreambox ingesteld (ip adres gegegeven op basis van de ip van de router (192.168.0.*), nameserver van m'm provider (demon: 194.159.73.6), gateway is ip van de router - dit zijn de instellingen die perfect werken met een notebook die ook aan de wireless router hangt). Maar dus geen succes. Heeft iemand nog een idee? Bedankt,

-Stephan

Geplaatst:

maak je dns (name server) gelijk aan ip van je router.

dus standard gateway en nameserver gelijke ip nummers

beide van je router.

Neem toch aan dat je unieke ip adressen hebt voor

laptop en dreambox

192.168.0.*),

laptop bv 192.168.0.*

dreambox 192.168.0.*+10

Johan

Geplaatst:

heb zelf een SMC 7404 werkt als een speer even doen wat hier boven beschreven staat en je ip adressen even vast aangeven in de smc, had in begin ook even problemen, mail me maar als je er niet uit komt

Geplaatst:

Hoi,

Ik had ook problemen met een SMC 2804.

Ik heb ik heb in de dreambox als nameserver het gateway nummer cq dns nummer van de ADSL modem in gevoerd (meestal 10.0.0.138)en toen werkte het. IP nummer van provider werkte niet net als dns en gateway gelijk zetten.

LEt op na het veranderen van de nummers : de box rebooten

Succes

Magic

The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ben er nog steeds niet uit, en wil toch nog eens proberen. Ik heb een router (SMC Barricade G) gekocht als access point, omdat de 'pure' access points duurder zijn, en toch veel minder functionaliteit hebben. En deze router zou dus ook enkel als access point gebruikt moeten kunnen worden, maar ik denk dat mijn probleem is dat hij als router blijft functioneren. Hier zijn de instellingen van de barricade:

GATEWAY

IP Address: 192.168.0.5

Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP Server: Enabled

Firewall: Disabled

UPnP: Enabled

Wireless: Enabled

De echte router die met internet verbonden is (een Netgear) en waar ik de dreambox dus will mee verbinden via de barricade heeft IP 192.168.0.1; en ik heb dezelfde SSID ingegeven op de barricade g als de netgear router. Ik heb de barricade ook aan hetzelfde subnet gehangen (IP 192.168.0.5). M'n Dreambox heeft IP 192.168.0.2, nameserver is IP van de netgear (de echte router); en gateway is de IP van de barricade (bedoeld als access point). Ik heb ESSID broadcast op de barricade disabled, en ook de dhcp server gedesactiveerd. Dat leek me logisch, omdat ik dus wil dat de dhcp server van de netgear gebruikt wil, en ik niet wil dat de barricade de SSID name zou uitzenden. Maar ondanks die instellingen, lijkt m'n notebook (die dus aan hetzelfde net hangt) van zodra ik de barricade aanzet de link met internet te verliezen (in ipconfig gaat IP dan naar 0.0.0.0). Dus ga ik ervan uit dat hij toch een verbinding maakt met de barricade en niet (meer) met de netgear. Ik kan dan weliswaar de dreambox ftp'en enz., maar ik heb dan geen internet verbinding meer. En m'n dreambox heeft dus nooit een internet verbinding.

Heeft iemand soms nog een idee van wat ik zou kunnen doen om alles toch te laten draaien zoals het hoort? Want het zou toch mogelijk moeten zijn! In elk geval bedankt voor elk advies

-Stephan

Geplaatst:

Jawel.... Hoe communiceren die draadloze router en AP met elkaar? heb je ze alle beide in AP mode staan? dan zal het nooit lukken, je zult de AP in client mode moeten zetten (of WDS allebeide als dat mogelijk is)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen