Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Mijn opnames zijn eigenlijk heel vaak niet goed gegaan. Om de zoveel (tientallen) secondes blijft beeld en geluid even (een kleine seconde) hangen, en gaat vervolgens vrolijk weer verder. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd (andere image, swapfile, helaas geen externe voeding geprobeerd) maar het ziet er niet erg goed uit dacht ik zo.

Toen heb ik geprobeerd om vanaf de afstandsbediening maar eens te formatteren met reiserfs, helaas lukt dat niet.

Als ik in dmesg kijk zie ik:

Code:
xp0_clk_start /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0:hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=0, sector=0end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 0hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=2, sector=2end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 2hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=4, sector=4end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 4hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=6, sector=6end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 6dmxdev: buffer overflow free: 10 len: 18hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=0, sector=0end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 0hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=2, sector=2end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 2hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=4, sector=4end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 4hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=6, sector=6end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 6 unable to read partition tablehda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=0, sector=0end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 0hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=2, sector=2end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 2hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=4, sector=4end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 4hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=6, sector=6end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 6dmxdev: buffer overflow free: 10 len: 18hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=0, sector=0end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 0hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=2, sector=2end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 2hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=4, sector=4end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 4hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=6, sector=6end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 6 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0:hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=0, sector=0end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 0hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=2, sector=2end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 2dmxdev: buffer overflow free: 10 len: 18hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=4, sector=4end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 4hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=6, sector=6end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 6hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=0, sector=0end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 0hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=2, sector=2end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 2hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=4, sector=4end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 4hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=6, sector=6end_request: I/O error, dev 03:00 (hda), sector 6 unable to read partition tabledmxdev: buffer overflow free: 10 len: 18

Volgens mij is deze schijf naar de klote, kan dat kloppen?

Geplaatst:

Dat kan kloppen ja. Ik zou nog even de kabel checken en hem eventueel even in een (oude) PC hangen om daar te kijken wat ie doet.

Geeft dat ook problemen dan is het tijd voor het ronde archief.

Geplaatst:

Het kan ook een driver probleem zijn. Ik heb soortgelijke meldingen wel eens vaker gezien met linux met goed werkende drive. Check de drive dus goed voordat je hem weggooit.

In de dreambox zal je er waarschijnlijk niet zoveel aan hebben. Wat is het type drive?

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen