Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

kan ik van een 1999 kanalen lijst ook een 999 kanalen versie maken.is dit een kwestie van links het aantal kanalen veranderen in mes2.31 of moet ik ook een eeprom van 999 kanalen gebruiken?

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Geplaatst:

Met Mes:

Je moet daarvoor eerst de aanpassing doen naar 999 kanalen, en dan de TCS en de TPT exporteren. Hierna open je een eigen uitgelezen flash512k.bin en dan importeer je eerst de TPT en dan de TCS weer. Nu sla je de flash512k.bin weer op en zet hem terug in de ontvanger.

Het kan ook met FlashCvt:

Open de 1999 kanalen flash512k.bin, via opslaan blok kun je de TCS en de TPT opslaan, converteer de TCS nu naar txt bestand, verander het veldje met 1999 in 999 en converteer de TCS.txt terug naar TCS.bin, nu kun je weer je eigen uitgelezen originele flash512k.bin openen en dan selecteer je hierin de TCS en TPT, die kun je dan aanpassen door op Lezen blok te drukken, daarna de Flash512k.bin opslaan en klaar...pfffff moeilijk uit te leggen hoor, maar ik vind FlashCvt gewoon super. Het zijn zulke logische handelingen geworden voor me.

Succes,

M_Z

Geplaatst:

Ik heb dat met MES gedaan en het gaat prima en eenvoudig:

Open de 999-versie in MES

Open een tweede MES met de xxxx-kanalenlijst

Selecteer alle kanalen in de 999 en wis deze

Selecteer alle transponders in de 999 en wis deze

Selecteer de gewenste kanalen in de xxxx-versie (max. 999 uiteraard) en copiëer deze naar de 999-versie en sla de (nieuwe) 999-versie op.

Klaar is Kees. De transponders worden automatisch mee-gecopiëerd.

Werkte perfect bij mij en je hebt geen nieuwe eeprom nodig.

Ik doe dit ook bij het patchen van nieuwe firmware omdat ik mijn eigen, gesorteerde kanalenlijst wil houden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen