marco24 Geplaatst: 6 januari 2004 Geplaatst: 6 januari 2004 ben in het bezit van een olympus camera met een 64 mb flashkaart op een gegeven moment kon er nog maar 6 mb op de kaart en gaf de camera aan "card full" en inderdaad in windows verkenner stond er inderdaad na het wissen van de foto's "beschikbare ruimte 6 mb" toen rechtse muisknop gebruikt in windows verkenner en gekozen vooor formatteren toen was er opeens weer 64 mb vrije ruimte alleen de kaart is nu ontzettend traag het duurt wel 7 a 8 sec voordat 1 foto van 0,5 mb weggeschreven is wie weet de oplossing
Gast Geplaatst: 6 januari 2004 Geplaatst: 6 januari 2004 Probeer het kaartje nog ééns te formatteren ,gebruik makend van de optie meegeleverd met de camera 'FORMAT CARD' (kaart formatteren) ! Sommige fototoestellen hebben deze optie onboard .
marco24 Geplaatst: 7 januari 2004 Auteur Geplaatst: 7 januari 2004 deze camera dus niet maar zou er ook een methode wezen hoe het in windows hoort
Gast Geplaatst: 7 januari 2004 Geplaatst: 7 januari 2004 Een paar mogelijkheden: -formatteer het kaartje in een digitale camera(v/e vriend/kennis) die wel deze functie heeft. -Ga ff langs een shop die deze kaartje te koop aanbied en vraag hier om een kleine gunst van de handelaar om deze kaart te willen formatteren. -Bezoek een website van een CF-kaart fabrikant en kijk of er geen tooltjes bestaan die de kaartjes perfekt onder windows kunnen formatteren. -Of kijk ééns op de webstek van uw camera merk ...misschien vind u daar iets in de vorm van een FAQ of Forum suc6
marco24 Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Geplaatst: 9 januari 2004 nu iets op internet gevonden via dos geformatteerd met het volgende commando FORMAT G: /A:4096 wat het allemaal zegt (die 4096) weet ik ook niet maar tot nu toe lijkt het weer goed te werken
Tonskidutch Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 bij mijn cf moet het formateren alleen in de camera anders werkt hij niet meer met de camera!!! misschien staat dat in je handleiding erbij. cheers oh ik las niet goed je bericht (het werkt al) Orlando in Love Japanese Breackfast
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen