Ga naar inhoud


2de samsung


Gast

Aanbevolen berichten

ik ga komend weekend een tweede samsung kopen, nu heb ik paar vraagjes.

 

kan ik deze doorlussen ? of moet ik gewoon een dubbele kabel van mn schotel trekken.

 

Ik heb namelijk begrepen dat dit niet altijd goed signaal geeft, misschien iemand hier ervaring mee ?

 

Ten tweede willen ik zelf andere bootloader erop zetten, maar is dit nog nodig als je wilt draaien met EMU ? en zo ja, zijn er jtag interfaces te koop of moet je deze zelf maken ? ik heb wel de schema's en afbeelding gevonden en dit is niet zo'n probleem, maar ik heb ook jtag interfaces gezien op het net, lijkt mij mooier om niet te hoeven solderen namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey hallo,

 

Emm over dat signaal verlies enzo weet ik weinig, wel kan ik je eventueel helpen met het vervangen van de bootloader, je vraag zeg maar of je met een standaard jtag zonder te solderen je loader kan vervangen, het andwoord is simpel weg nee, omdat ze de connector die je voor een standaard jtag interface gebruikt die je koopt, namelijk een 20 polige connector, nergens meer op het board kan stoppen, omdat de connector op het board waar de kabel op zou moeten is dicht gelijmt.... Dus wat je doet met dat solderen is niks anders dan de jtag die je uit de winkel haalt, het enigste verschil is dat je alleen de draden soldeerd die echt van belang zijn (bij een winkel jtag zijn pin 2 4 6 8 10 12 14 16 18 en 20 ground..... op je board kan je dit met 1 draadje solderen....) Iniedergeval voordat je je sammy koopt moet je even aan de verkoper vragen welke loader erin zit, dit moet je doen omdat er al een tijdje een nieuwere versie uit is van deze sam, namelijk degene met de bootloader 700 serie, deze is niet meer met een jtag interface te voorzien van een andere loader, dus die moet je niet hebben, wat je wel moet hebben is een Loader 501 (zal je niet meer kunnen krijgen, deze hoef je ook niet met een jtag te behandelen...) dud eigenlijk zou je goed zitten met loader 502, 503, 504 en 505.....

Als je 1 van deze hebt zou het moeten werken....

Ohja nog een tip voordat je gaat solderen let even op welk schema je gaat gebruiken, ben er laatst achter gekomen dat de schema's die ik tot voorkort gebruikte ernstige schade kunnen opleveren aan je ontvanger....

Dus welk schema moet je wel gebruiken, 1tje die is gebaseerd op een 74hc244..... Nu zou ik al een weekje of twee geleden dat schematje is in elkaar zetten op de pc zodat ik het hier neer kon zetten, maar heb het nog ff een beetje te druk gehad dus das nog niet gelukt, doe me best om het er toch nog een keer op te zetten, is iniedergeval een stuk safer proggen van je sammy!!!!!

 

Nou genoeg geouwehoer, als je nog iets wilt weten of als het niet lukt dan horen we het wel!!!

 

Succes

Digibeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt voor de uitleg. Ik heb inmiddels al meerdere schema's op internet gevonden, maar begreep ook niet dat er een stadaard jtag was, nu is dat dus duidelijk !!

 

Dan gaan we de soldeerbout maar weer uit de kast halen en ga ik dit weekend ff aan de slag. De samsung die ik ophaal is 1 jaar oud, ik neem aan dat er dan wel een goede loader in zit om om te programmmeren.

 

Nog 1 vraagje, wat pas je precies aan door de loader te vervangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De loader is een klein stukje software in een controllerchip die ervoor zorgt dat data vanaf een externe bron in het flash geheugen van je systeem wordt geladen. Ook al is de software in je systeem kapot/onvolledig, als de loader ok is kun je daardoor je systeem upgraden. De nieuwe loader series 50x laten geen updates meer door via de com, de 700 ook niet meer via de jtag, alleen intern na een download van de sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...