Ga naar inhoud


western digital en opneem probs.


Gast COWCOW

Aanbevolen berichten

Nu hoor ik veel klachten met het afspelen van opnames op de hardeschijf

en op dit duiste forum (nu engels :P ) http://babelfish.altavista.com/babelfish...8924ef825e45c5a

staat dat western digital gewoon K$% shijfjes heeft voor de 4000

ikzef heb er ook zon wd schijg inzitten en zal zo snel als het kan eens een andere non wd erin zetten( harde schijven met 8 mb cache schijnen het beste te zijn en ze hebben het nog over ATA-7 alleen weet ik niet hoe je dat zou moeten instellen bij een topfield ?!

 

dus wie heeft hier ook afspeel problemen kijk eens welke schijf erin zit of wat voor specs (wil wel eens iemand zien met een originle seageate met probs....als die er dus is)

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou, wat mijn betreft had je het in het Duits mogen laten, beter leesbaar ;-)

 

Maar de WD is inderdaad een probleem met de Topfield,

na ca. 10 minuten krijg je een calibratie oid waardoor de opname even stopt en blokt.

Ik had hetzelfde probleem (7200rpm / 40GB)

 

Heb nu een 160GB 5400rpm Samsung SV1604N, en alle problemen zijn over, met als bijkomend voordeel dat de HD zeer stil is en totaal niet warm word.

Ik denk dat 7200rpm / 8MB een overkill is voor de topfield.

 

 

greetz

 

***geen-reclame***

 

P.S. Dezelfde WD HD zit nu in een PC gebouwd en geeft daar geen enkel probleem tot nu toe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nou, wat mijn betreft had je het in het Duits mogen laten, beter leesbaar ;-)

Maar de WD is inderdaad een probleem met de Topfield,
na ca. 10 minuten krijg je een calibratie oid waardoor de opname even stopt en blokt.
Ik had hetzelfde probleem (7200rpm / 40GB)

Heb nu een 160GB 5400rpm Samsung SV1604N, en alle problemen zijn over, met als bijkomend voordeel dat de HD zeer stil is en totaal niet warm word.
Ik denk dat 7200rpm / 8MB een overkill is voor de topfield.


greetz

***geen-reclame***

P.S. Dezelfde WD HD zit nu in een PC gebouwd en geeft daar geen enkel probleem tot nu toe.



ja maar had jij die problemen bij elke hdd opname ?
dus ook al gedecodeerde

want het vreemde vind ik dat ik het problmeem alleen heb bij nog niet gedecodeerde opnames...


edit bdenk me nu wel dat ik bij een al gedecodeerde opname vaak hebd at het beeld slecht 1 sec stopt en paar keer zich herhaalt en dan weer verder gaat..(zou dus die calibratie kunnen zijn)


en dan bij mijn nog gecodeerde opname toch iets anders het probleem is? zu het kunnen dat afspelen en nog decoderen met een wd teveel word voor een WD of toch iets met de aston 1.07? hij zegt namelijk na tijdje
this is a scrambled programme or so signal ,oid...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
edit bdenk me nu wel dat ik bij een al gedecodeerde opname vaak hebd at het beeld slecht 1 sec stopt en paar keer zich herhaalt en dan weer verder gaat..(zou dus die calibratie kunnen zijn)

><

en dan bij mijn nog gecodeerde opname toch iets anders het probleem is?


Ja hij haperde bij mij dan ook of soms blokken, maar het maakte niet uit of het wel of niet een gecodeerde uitzending was.

Ligt echt aan de WD HD, het mooiste is dat de mijne door de handelaar zelf was ingebouwd, dus die heeft het niet goed getest ;-)
(maar ik was sowieso al van plan om een grotere HD in te bouwen en die 40GB in een PC te hangen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook topfield 4000 met 40gb seagate-schijf.

Als ik een opname decodeer/kopieer op 4x speed, dan wil de melding "Scrambled blahblah" ook nog wel eens verschijnen Als het kopieren erg lang duurt, dan hoor je de hdd 1 keer tikken en hoppa, de melding verschijnt.

Tegenwoordig ga ik terug naar play als ik rond een half uur heb gedecode en daarna weer naar de 4x-speed voor het volgende half uur.

 

Groetjes,

Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...