Ga naar inhoud

Windows 2003 server mail server vraag...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb sins kort een systeem met windows 2003 standard draaien. erg leuk en stabiel tot nu toe.

Heb graag een mail server hier op draaien, nu heeft win2003 dit in zich zitten maar waar kan ik op geven waar de mailserver zijn mail moet gaan ophalen????

inlog gegevens voor de mailserver zelf zoek ik dus...

Als iemand hier al ervaring mee heeft.... please help me...

Alle antwoorden/reactie worden zeker weer opprijs gesteld...

Geplaatst:

Hoi,

Thnxx voor het andwoorden maar, dit verhaal heb ik elders ook door geworsteld maar ik kom nergen tegen waar ik de gegevens kan invoer die nodig zijn om mij mailserver de mail te laten ophalen of versturen naar mijn mail accound??

Weet je waar ik dit moet ingeven??

Geplaatst:

Tis toch smtp mailserver? hoe bedoel je mail ophalen?? je hangt dat ding rechtstreeks aan het internet en vult het domain in wat je geclaimed hebt, en versturen via DNS . mensen van buiten sturen dus naar xxxx@jouwndomain.nl (ofzo) en komen bij jouw server uit, die de mail weer verder verwerkt.

En je kunt pop3 accounts aanmaken voor je clients op het interne netwerk eventueel (zie pop3 connector) en dan zou het moeten lukken

Die accounts (login & wachtwoord)intern zul je wel ergens in de Active directory moeten aanmaken, maar dat staat wel in die docs hoe precies volgens mij.

Geplaatst:

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat een mailserver is. Je hebt helemaal geen naam&wachtwoord nodig. Je moet gewoon je email programma zo instellen dat hij de mail ophaalt bij de Win3k bak, met naam&wachtwoord van de user die je op de server aangemaakt hebt.

Geplaatst:

@ appien,

Sorry, maar ik heb al een jaar of 3 een Kerio mailserver draaien , dus weet best wat een mailserver is !

Ik denk alleen dat de mailserver in windows 2003 anders moet worden geconfigureerd?

Je kan zoals ik nu begrijp alleen mail ophalen (op de server) via een account waar je een web account hebt???

Dit is dus niet het geval, ik heb meerdere E mail account bij verschillenden provieders. Deze wil ik graag door deze mailserver laten ophalen en dan weer ophalen op mijn client pc's. (Dit is volgens mij standard) toch?

Je moet (zeker in kerio mailserver) gegevens in voeren waar de mailserver zijn mail moet gaan ophalen .... !

Graag hoor ik van je, zeker als je weet hoe de mailserver in Windows 2003 werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen