Gast Geplaatst: 9 januari 2004 Geplaatst: 9 januari 2004 HI, Wie weet hoe je unzip weer in de image ingebouwd krijg. Ik vraag dit daar ik het makelijker vind dan al die andere uitpak proggie die ingebakken zijn. Met unzip kun je onder linux ingepakte windows files uitpakken. Als je een script maakt met dit commando dan kan je de settings van wie dan ook downen en installeren. Voorbeeld van zo'n script kan dan zijn: cd /var/tuxbox/config/enigma/ wget http://homepagesettingslijst.nl/settings.zip unzip /var/tuxbox/config/enigma/settings.zip wget http://localhost/cgi-bin/reloadSettings rm f- /var/tuxbox/config/enigma/settings.zip exit Ben hier mee bezig geweest met hulp van noleech, maar ik vond het toch erg omslachtig om eerst de lijst te downen en om te zetter naar een *.tar.gz file om hem vervolgens via mijn dreambox en mijn site weer in de deram te zetten. Zover ik weet heeft het erwel ingezetten in de eerste image's van begin 2003. Als het mogelijk is dan zou je via een *.xml bestand uit een lijst van de verschillende settings makers kunnen kiezen ipv eerst je pc op te starten om een lijst in je dream te zetten of in het ergste geval alle satellieten in te scannen.
Gast Geplaatst: 9 januari 2004 Geplaatst: 9 januari 2004 Citaat: HI, Wie weet hoe je unzip weer in de image ingebouwd krijg. Ik vraag dit daar ik het makelijker vind dan al die andere uitpak proggie die ingebakken zijn. - de sources van unzip downloaden - compileren voor de PPC met je development kit - de binary naar de dreambox overzetten met FTP (in /var/bin) Heb je nog geen development kit dan moet je die ook downloaden en compileren. Dat gaat het makkelijkst op een Linux machine. Die heeft er wel even werk mee maar dan heb je ook wat. Heb je geen Linux machine dan moet je die eerst even installeren. SuSE 9.0 ofzo, in ieder geval iets recents anders mis je weer vanalles voor die development kit. Al met al een hele klus. Het makkelijkst zou zijn als je een unzip binary zomaar ergens zou kunnen vinden. Weet je wat, ik doe het even voor je em voeg em bij.
Gast Geplaatst: 9 januari 2004 Geplaatst: 9 januari 2004 Robbb, bedankt zal hem morgen installeren en zal hier het resultaat vermelden. Als het lukt zal ik ook een script toevoegen met de settings download van de verschillende makers. Voor iedere lijst moet ik wel een aparte script maken maar dat is niet erg veel werk daar de script het zelfde is maar de link anders.
Gast Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 Citaat: Voor iedere lijst moet ik wel een aparte script maken maar dat is niet erg veel werk daar de script het zelfde is maar de link anders. De shell kent ook parameters en variabelen hoor... Je kunt zelfs 1 script onder verschillende namen verschillende dingen laten doen. Kijk maar eens hoe die busybox dat doet. Bijv: case "$0" in naam1) locatie=aaaa ;; naam2) locatie=bbbb ;; esac wget $locatie
Gast Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 Oke dat wist ik niet ga het proberen. Weet jij toevallig ook hoe de replace commando is. Box blijft hangen als ik een lijst download en unzip. Downloaden en unzippen doet die wel maar als ik via telnet mee kijk vraagt die of ik de bouqeuts wil vervangen yes/no/None/All. Op de tv zie je dit niet maar hij gaat niet verder. Als ik een lijst download via telnet en unzip en ik beantwoord die vraag dan gaat die verder. via help kom ik er niet uit.
Gast Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 Tik gewoon alleen unzip dan krijg je alle opties. -o overwrite files WITHOUT prompting
Gast Geplaatst: 11 januari 2004 Geplaatst: 11 januari 2004 Hi, Kan één van de experts eens naar de de inhoud van onderstaande script kijken en mij vertellen wat hier mee aan de hand is. Via telnet doet hij het wel maar in de dreambox zie ik geen veranderring van zaplijst. ter info heb joske lijst maar laad hier een surferlijst. [color:"blue"] #!/bin/sh echo " Downloading and unpacking new settings..." #test USB flash disk if [ -e /usb/.init ] ; then DEV=usb elif [ -e /hdd/.init ] ; then DEV=hdd else DEV=/var/tuxbox/config/enigma fi # download settings cd var/tuxbox/config/enigma wget http://users.skynet.be/joshack/downloads/surferlijst.zip unzip -O - surferlijst.zip cat /var/tuxbox/config/enigma/satellites.xml > /var/tuxbox/config/satellites.xml wget -O - http://localhost/cgi-bin/reloadSettings exit 0 [/color] Zelf zie ik geen probleem.
Gast Geplaatst: 12 januari 2004 Geplaatst: 12 januari 2004 Hoi, Heb wel een vraagje, waarom zet je DEV en gebruik je het vervolgens niet ? Volgens mij gaat het ook niet goed omdat in die zip file een map zit waaronder de settings staan. Groetjes, Lex
Gast Geplaatst: 12 januari 2004 Geplaatst: 12 januari 2004 Waarom gebruik je -O ipv -o ? En waarom staat er een extra - bij? (zowel bij unzip als wget)
Gast Geplaatst: 12 januari 2004 Geplaatst: 12 januari 2004 Citaat: Waarom gebruik je -O ipv -o ? En waarom staat er een extra - bij? (zowel bij unzip als wget) O ipv o =type fout, die extra - heb ik uit een file die een tar.gz download file ziet er bijna het zelfde uit behalve die unzip commando dan. Wat betreft DEV daar dat ik dit eerst aan het testen ben en als het werkt het naar een van de DEV verhuist.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen