Ge2000 Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 Naar het schijnt, althans bij mij, geeft de DB voor DHCP zich met een ander MAC adres uit dan het fysieke adres wat op de box staat. Bij het instellen van een vast adres klopt het MAC adres wel. Weet iemand of het, blijkbaar verzonnen, MAC adres 'ergens' in te stellen is? Dit i.v.m. gereserveerde adressen. mvg, Ge
revmoon Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 alleen de broadcast voor bootp is een ander mac adres. daarna is het gewoon je mac adres van de kaart. Je kunt het zeker wijzigen, en wel als volgt: log in met telnet en type het commando: ifconfig eth0 hw ether <MAC ADRES> waarbij je <MAC ADRES> natuurlijk vervangt door de in te stellen mac. succes, --DJ
Ronaldd Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 Het zou niet zo moeten zijn dat er bij een dhcp/bootp request een ander MAC adres gebruikt wordt. Dat MAC adres wordt nl, gebruikt om een IP uit te delen. Het MAC adres wat ik heb ingesteld op mijn DHCP server is gelijk aan het MAC adres van de kaart en hoeft dus niet veranderd te worden Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Ge2000 Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Geplaatst: 10 januari 2004 Citaat: Het zou niet zo moeten zijn dat er bij een dhcp/bootp request een ander MAC adres gebruikt wordt. Dat MAC adres wordt nl, gebruikt om een IP uit te delen. Het MAC adres wat ik heb ingesteld op mijn DHCP server is gelijk aan het MAC adres van de kaart en hoeft dus niet veranderd te worden Ronald Het MAC adres bij DHCP is nu 00:09:34:BA:DA:DD waarbij bij het 'echte' adres de laatste drie octets duidelijk anders zijn. Overigens ging het bij de eerste DHCP aanvraag wel goed. Na een reboot, dus na een DHCP renew, verscheen dit adres. Als het consequent op dit adres blijft staan vind ik het ook best hoor. Ge
rongogo Geplaatst: 10 januari 2004 Geplaatst: 10 januari 2004 Citaat: Het zou niet zo moeten zijn dat er bij een dhcp/bootp request een ander MAC adres gebruikt wordt. Dat MAC adres wordt nl, gebruikt om een IP uit te delen. Het MAC adres wat ik heb ingesteld op mijn DHCP server is gelijk aan het MAC adres van de kaart en hoeft dus niet veranderd te worden Ronald Ik denk niet dat hij dit bedoeld, ik denk dat hij rechtstreeks op zijn kabelmodem wil, en bij sommige providers moet je dab een mac adres opgeven, en kan je niet met andere mac adressen het internet op, verbeter me als ik het fout heb. rongogo
Ge2000 Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Geplaatst: 10 januari 2004 Nee ik wil niet met een kabelmodem het Net op. Ronald heeft het goed begrepen! Mijn DB hangt hier -voor thuis situaties- in een vrij groot netwerk. Ge
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen