Gast Geplaatst: 22 februari 2001 Geplaatst: 22 februari 2001 Hier een relaas van m'n bevindingen tot nu toe (het lukt nog steeds niet)!<P>@djazzie<BR>Op een Win98-machine draait FMcard zonder problemen, de enige 1.6 reparatie die ik kan uitvoeren is voor een ATR, maar die had ik al, dus hierop geen resultaat.<BR>Verder een mooi stukje software... (wellicht te veel mogelijkheden voor mijn kunne).<P>@prom en @relgers<BR>Ik heb de reparatie files die jullie me toegestuurd hebben omgezet naar *.crd en getest, maar eveneens zonder het beoogde resultaat.<P>@captain picard<BR>Hoewel ik al enige tijd met verschillende kaartjes en programmers aan het worstelen ben (zie eerdere reply in deze topic) moet ik er toch aan toevoegen dat ik een newbie ben en deze materie me eerlijk gezegd ietwat boven de pet gaat. Maar ik leer graag.<P>Oke, hieronder de 'card-info' zoals deze in Cardmaster 2.3 terug te vinden is.<P>ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 31 2E 36 9F (3E3647)<BR>serial: 00038228292 NAL (let op landcode!?)<BR>date 00/10: 0407<BR>provider ID 00/10: 020303<BR>u1 provider 00/10: 020303<P>Wat is gedaan....<BR>Originele kaart heeft pre-enablement via C+ gekregen, werkte 3 weken goed. <BR>Daarna "IDON00.crd" erop los gelaten (met ID's fff3/fff5/ffee) en wederom werkte de kaart zoals 't de bedoeling was in m'n Nokia MM9500 met DVB2000.<BR>Toen dus per ongeluk het 4in1.crd (voor een ACS1.2) geprogrammeerd met als resultaat: NIETS MEER<BR>Ondertussen al van alles geprobeerd, zoals de reparatie-files die me toegestuurd zijn alsook verschillende crd's voor aanpassing van de datum/provider/etc (geen verandering waar te nemen). Het resultaat blijft dus gelijk: Nog steeds een zwart beeld.<P>Voor zover mij bekend wordt in Cardmaster de signatuur automatisch uitgevoerd en gecontroleerd. Foutmeldingen zijn er verder niet, de crd wordt keurig geschreven en alles lijkt goed te verlopen, echter zonder daadwerkelijke veranderingen.<P>Hopelijk weet iemand raad, ik zou het kaartje toch wel graag blijven gebruiken en zelf heb ik ondertussen geen ideeen meer.<P>MvG, CK
Chismaneric Geplaatst: 23 februari 2001 Geplaatst: 23 februari 2001 Ik heb ook geen geteste werkende oplossing<BR>voor je, maar in je lijstje "werkzaamheden"<BR>zag ik niet het volgende. Op digitalfreesat<BR>vind je onder "irdeto->CRDs" helemaal onderaan een flink pak <BR>clonen voor ACS1.6. Kun je niet eens proberen<BR>die op je kaart te zetten? Misschien werkt<BR>er 1.<BR>Dan nog misschien een onorthodox idee: C* heeft zich verbonden tegen administratiekosten "beschadigde" kaarten te<BR>vervangen. Je moet dan alleen nog de kaart<BR>"beschadigen" en opsturen Dit natuurlijk pas "if all else fails."
Gast Geplaatst: 23 februari 2001 Geplaatst: 23 februari 2001 Thanks, ik ga gelijk even kijken / downloaden / testen....<BR>Ik laat me weer horen.<P>MvG, CK
Gast Geplaatst: 23 februari 2001 Geplaatst: 23 februari 2001 als je nu eens begint met de datum deze is niet meer geldig 0407=28mai2000.<BR>verander de datum eens in 084E.<BR>en hoe oud is de 4in1 file.
Gast Geplaatst: 23 februari 2001 Geplaatst: 23 februari 2001 @mr.hotbird<BR>Het 4in1-file heb ik hier van het board gedownload in september of oktober 2000.<BR>Toen ook op de kaart gezet, met boven beschreven problemen....<BR>Met behulp van "date00.crd' heb ik al geprobeerd de datum te veranderen naar 0660 <BR>(datum aanduiding van m'n andere 1.2 MOSC).<BR>Ik laad het crd, popup venster, vul de nieuwe datum in, er wordt geschreven. resultaat datum blijft 0407<BR>? help, doe ik iets verkeerd ?<P>MvG, CK<P>P.S. Hoe kan ik die datum zelf berekenen?<BR>(Ik dacht met windows rekenmachine, maar weet niet meer precies hoe..)
Gast Geplaatst: 24 februari 2001 Geplaatst: 24 februari 2001 Probeer eens CW1115 daaree kun je de datum veranederen.<BR>denk er aan je moet de datum van de chid's veranderen.<P>succes
Aanbevolen berichten